نصب سیستم‌های ضدراکتی برای دفع حملات راکتی در فرودگاه کابل

© Photo / Facebook account of Hamid Karzai International AirportКабул аэропорт
Кабул аэропорт - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
سیستم‌های ضدراکتی برای دفع حملات راکتی احتمالی گروه طالبان در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل نصب شده است.

س از افزایش حملات گروه طالبان (ممنوع در روسیه) همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وزارت‌های دفاع و امور داخله کشور از فعال کردن سیستم‌‌های ضدراکتی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل، خبر دادند.

وزارت امور داخله افغانستان با نشر خبری می‌گوید: سیستم‌ دفاع هوایی تازه نصب شده، از روز یکشنبه آسمان کابل تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این سیستم موثریت خود را در دفع حملات راکتی نشان داده است.

در عین حال، این وزارتخانه جزئیات بیشتر در مورد این که چه نوع سیستمی در میدان هوایی کابل نصب و در نصب آن چه کسی نقش داشته، ارائه نکرده است.

لطف الله مشعل سخنگوی پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در توییرش نگاشته است: "امنیت میدان هوایی کابل، برای مهمانان و دوتابعیته های "فراری" ، تامین گردید!".

در ماه جون، جیک سالیون مشاور امنیت ملی امریکا گفته بود که ترکیه پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قصد دارد تامین امنیت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. به گفته وی، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بر سر تامین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل به توافق رسیدند.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور پوتین برای افغانستان گفت که برنامه‌ های مربوط به ترکیه توافق با طالبان را نقض می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала