خلیل‌زاد با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

© @https://twitter.comخلیل‌زاد با وزیر خارجه قطر دیدار کرد
خلیل‌زاد با وزیر خارجه قطر دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش داده اند که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان عصر امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.
دو طرف بر اهمیت نقش قطر در پادرمیانی در روند صلح برای ایجاد صلح پایدار در افغانستان تاکید کرده اند.

آغاز دورتازه سفرهای خلیلزاد به کشورهای منطقه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
آغاز دورتازه سفرهای خلیلزاد به کشورهای منطقه

پیش از این، هیئت مذاکره‌کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان در توییترش نگاشته است که شام دیروز رئیس و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان با زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و هیئت همراه شان در شهر دوحه دیدار کردند.
در این دیدار هردو جانب در مورد پیشرفت‌های پروسه صلح و مشکلات موجود در آن صحبت نمودند. هردو جانب روی حل هر چه زودتر مشکلات و تسریع روند صلح تاکید کردند.
بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فیبروری گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.
این در حالی است که در ماه‌های اخیر حملات طالبان بر ولایت‌های مختلف افزایش یافته است، تا جایی که این گروه نزدیک به 40 ولسوالی را در ولایت‌های مختلف در کنترول گرفته اند. هم‌زمان با افزایش حملات طالبان، بسیج‌های مردمی در سراسر افغانستان نیز شکل گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала