واکنش وزارت خارجه به سفر هیأت طالبان به ترکمنستان

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه در واکنش به سفر هیئت طالبان به ترکمنستان می‌گوید که تلاش‌های کشورهای منطقه برای تامین صلح باید در مشوره مستقیم با حکومت افغانستان صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ به دنبال سفر هیأت طالبان به ترکمنستان، وزارت امور خارجه کشور گفته است که از حمایت شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی افغانستان از روند صلح قدردانی می‌کند، اما این تلاش‌ها باید با مشورت مستقیم با حکومت افغانستان انجام شود.

وزارت امور خارجه کشور روز دوشنبه، بیست‌ویکم سرطان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از سفر هیأت طالبان به عشق‌آباد آگاهی یافته است.

در این اعلامیه تأکید شده است که افغانستان از حمایت کشورهای منطقه و جهان از روند صلح افغانستان قدردانی می‌کند، اما توقع دارد که این تلاش‌ها در مشورت مستقیم با حکومت افغانستان در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی درباره استقرار صلح در کشور انجام شود.

وزارت خارجه افغانستان از سفیر پاکستان خواستار روشنی درباره سخنان وزیر خارجه این کشور شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
وزارت خارجه افغانستان از سفیر پاکستان خواستار روشنی درباره سخنان وزیر خارجه این کشور شد

به گفته وزارت امور خارجه، طالبان در حالی به کشورهای منطقه سفر می‌کنند که طی ماه‌های اخیر در نتیجه افزایش خشونت‌ها از سوی این گروه، سه هزار و ۵۰۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰ هزار تن دیگر آواره شده‌اند.

این وزارت افزوده است که به دلیل افزایش خشونت‌ها از سوی این گروه نظم در جامعه بر هم خورده است و فعالیت‌های اقتصادی در ده‌ها ولسوالی متوقف شده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه، خاطرنشان کرده است که دولت افغانستان از همه تلاش‌ها در راستای تقویت روند صلح در افغانستان قدردانی می‌کند و باور دارد که ختم جنگ تنها از راه گفت‌وگو امکان پذیر است.

با این حال، این وزارت تأکید کرده است که تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی باید روی تقویت اجماع منطقه‌ای و بین المللی، برقراری آتش‌بس، ختم جنگ و قطع رابطه طالبان با گروه‌های تروریستی متمرکز شود.

هیأتی از طالبان به ریاست محمدعباس استانکزی به ترکمنستان رفته است. گروه طالبان می‌گوید که سفر این هیأت براساس دعوت رسمی ترکمنستان انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала