دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان
دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه پاکستان خبر داد. 
 حنیف اتمر: دامنه جنگ افغانستان به کشورهای منطقه و جهان می رسد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
اتمر: دامنه جنگ افغانستان به کشورهای منطقه و جهان می رسد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه ۲۲ سرطان ۱۴۰۰ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان در حاشیۀ چهارمین نشست گروه تماس افغانستان در چارچوب سازمان شانگهای با آقای شاه محمود قریشی وزیر امور خارجۀ پاکستان پیرامون تقویت همکاری‌های منطقه‌یی در خصوص موفقیت روند صلح افغانستان، همکاری عملی پاکستان با افغانستان در امر مبارزۀ مشترک علیۀ تروریزم و تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور و منطقه، ملاقات وگفتگو کرد.
این وزارت افزوده است، که وزیر امور خارجه روی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان صحبت نموده، تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان در موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خواند.  اتمر، حضور جنگجویان خارجی و شبکه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی را در کنار طالبان در افغانستان تهدید بزرگ به منطقه و جهان خوانده، بر همکاری عملی کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان در خصوص بستن پناه‌گاه ها و منابع تمویل طالبان، و تشویق این گروه برای از سرگیری مذاکرات معنی‌دار و دریافت راه حل سیاسی در راستای موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که قریشی، بی‌ثباتی افغانستان را بی‌ثباتی منطقه عنوان نموده و از تداوم حمایت‌های کشورش برای یک افغانستان باثبات به وزیر امور خارجه اطمینان داد. وزیر خارجۀ پاکستان ضمن اشاره به اهمیت کاهش خشونت‌ها و استقرار آتش بس در افغانستان، تعهد کشورش را برای تلاش در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، ابراز نمود.

یادآوری می کنیم، که حنیف اتمر صبح امروز در رأس یک هیأت عالی‌رتبه جهت اشتراک در چهارمین نشست گروه تماس افغانستان در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای، به کشور تاجیکستان سفر کرد.
این نشست برای دو روز از تاریخ ۱۳ الی ۱۴ جولای ۲۰۲۱ به سطح وزیران امور خارجۀ هشت کشور عضو سازمان شانگهای و افغانستان در شهر دوشنبۀ تاجیکستان، برگزار می‌گردد.
قرار است در این نشست روی عضویت افغانستان در سازمان شانگهای، همکاری‌های این سازمان با افغانستان در امر مبارزۀ مشترک علیه تروریزم و افراط‌گرایی، اوضاع امنیتی افغانستان و تأثیرات آن بر ثبات و رفاه منطقه، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала