افغانستان ادعای کمک‎‌های پنهانی نظامی هند را رد کرد

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaافغانستان کمک‎‌های پنهانی نظامی هند را رد کرد
افغانستان کمک‎‌های پنهانی نظامی هند را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
سفارت افغانستان در هند گزارش رسانه‌های پاکستانی مبنی بر فرستادن پنهانی کمک‌های نظامی هند به افغانستان را رد کرد.

هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
دیپلمات های هند ازکنسولگری کندهار خارج شدند
به گزارش اسپوتنیک، درحالی که افغانستان و هند در سال 2011 میلادی «پیمان مشارکت استراتژیک» را امضا کردند، اما دهلی‌نو به دلیل حساسیت‌های دولت اسلام‌آباد تاکنون، به غیر از ارسال 4 فروند بالگرد جنگی ساخت روسیه در سال 2016 میلادی، اغلب از ارسال تجهیزات و کمک‌های نظامی به افغانستان خودداری کرده است.

این درحالی است، که نشریه پاکستانی «اکسپرس تریبون» اخیراً در گزارشی مدعی شد هواپیماهایی که مقامات را از کنسولگری هند در کندهار به دهلی‌نو منتقل کردند، در بازگشت بطور مخفیانه کمک‌های نظامی را از هند به افغانستان برده‌اند.

براساس این گزارش، دو فروند هواپیماهای ترابری C-17 نیروی هوایی هند تجهیزات و تسلیحات جنگی را به دولت افغانستان تحویل داده است.

سفارت افغانستان در دهلی‌نو در واکنش به این خبر به «اسپوتنیک» گفت: این گزارش‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

هفته گذشته «جئو نیوز» نیز گزارش داد: «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفته است که پس از تکمیل روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان وضعیت در منطقه دچار تغییرات جدی می‌شود و هند «بزرگترین بازنده» در افغانستان و این تغییرات خواهد شد.

وی اظهارداشت: در آن زمان هند با بزرگترین مشکل در افغانستان روبرو خواهد شد؛ هند میلیاردها دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده، کشوری که وضعیت آن بسیار پیچیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала