نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان

© Wikipedia / Shahunama نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان
 نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
یومانا: گزارش‌هایی نشر شده از موارد جدی نقض حقوق بشر در افغانستان به سبب افزایش حملات نظامی مداوم در سراسر این کشور نگران‌کننده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یوناما روز چهارشنبه، بیست‌وسوم سرطان، با نشر بیانیه‌ای گفته است که گزارش‌های مربوط به قتل، بدرفتاری، آزار و اذیت و تبعیض گسترده در افغانستان باعث ترس و ناامنی شده است و به افرادی که چنین عمل‌کردی را انجام می‌دهند، باید پاسخ‌گو باشند.

یوناما حمله بر کارمندان موسسۀ هلو ترست در بغلان را «جنایت وحشتناک» می‌خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
یوناما حمله بر کارمندان موسسۀ هلو ترست در بغلان را «جنایت وحشتناک» می‌خواند

سازمان ملل متحد تأکید کرده است که مردم افغانستان به ویژه زنان در گذشته مورد تبعیض شدید قرار گرفته‌اند. از این رو، طرف‌ها مکلف‌اند تا به حقوق بشر و کرامت مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران احترام بگذارند.

در همین حال، سازمان ملل متحد تصریح کرده است که بهترین راه برای پایان دادن آسیب به غیرنظامیان، مذاکره و گفت‌وگوهای صلح است و این روند باید مجدداً تقویت شود.

به گفته نماینده‌گی سازمان ملل متحد، دو طرف باید گفت‌وگوهای صلح، حفاظت از زیرساخت‌های افغانستان را که نگرانی واقعی مردم این کشور است، در اولویت کار خود قرار دهند.

از سویی هم این سازمان خواسته است تا در روزهای عید آتش‌بس اعلام شود؛ زیرا این کار به مذاکرات پایدار و معنا‌دار صلح کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала