طالبان از روابط خوب با کشورهای همسایه سخن گفت

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده طالبان در قطر در سخنانی گفت که روابط این گروه با کشورهای همسایه خوب و به دنبال توسعه آن است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم، نماینده طالبان در قطر اظهار کرد که این جنبش خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: روابط ما با کشورهای همسایه خوب است و به دنبال توسعه آن هستیم.

نعیم درباره چگونگی برخورد طالبان با القاعده و داعش و افزایش ترس منطقه‌ای از بازگشت این دو گروه تاکید کرد: داعش و القاعده در افغانستان وجود ندارند و گروه‌های اسلامی قادر به از بین بردن مشکلات امنیتی هستند.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند

وی درباره روابط طالبان با آمریکا نیز گفت: ما خواهان روابط خوب با همه کشورها، از جمله آمریکا هستیم. ما روابط خود را با همه کشورها بر اساس دین و منافع ملی خود بنا می‌کنیم و همانطور که به دیگران اجازه نمی‌دهیم در امور ما دخالت کنتد؛ نمی‌خواهیم در امور دیگران مداخله کنیم.

نعیم در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حفظ نیروهای ترکیه برای حفاظت از فرودگاه کابل تاکید کرد: حفظ نیروهای خارجی تحت هر عنوانی از سوی ملت ما رد می‌شود و هرگونه حضور نظامی غیر ملی اشغال و گسترش اشغال است و حضور نظامی و امنیتی خارجی به عنوان اشغالگری تلقی می‌شود.

نماینده طالبان درباره روابط با چین هم تصریح کرد: چین برای ما یک کشور همسایه است و ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای جهان رابطه مثبت داشته باشیم، ما نمی‌خواهیم روابط با با یک کشور علیه کشور دیگری باشد. روابط طولانی مدت با چین داریم و ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه امنیت و منافع هر کشور دیگری استفاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала