کابلوف: طالبان تضمین کرد که افغانستان علیه کشور سوم استفاده نمی‌شود

© Sputnik / PMضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در دیدار با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در دیدار با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که طالبان در نشست اخیر خود در مسکو تعهد سپردند که از آن کشور علیه هیچ کشور دیگری استفاده صورت نخواهد گرفت.

 به گزارش اسپوتنیک،  ضمیرکابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت که رئیس هیئت طالبان در نشست اخیر این گروه در مسکوکه در تاریخ 8 – 9 جولای برگزار شد، تضمین کردند که اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان علیه کشور سوم استفاده صورت گیرد.

 وزیر دفاع انگلیس:اگر طالبان به قدرت برسد، با آنها همکاری می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
وزیر دفاع انگلیس: اگر طالبان به قدرت برسد، با آنها همکاری می‌کنیم

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: « این ضمانت توسط ملا عبدالغنی برادر؛ رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به ما داده شد. آنها "طالبان" در نشست مسکو به ویژه با دانستن حساسیت موضوعات امنیتی در آسیای میانه برای روسیه تأکید کردند که افغانستان خلاف منافع کشور ثالث استفاده نخواهد شد».

کابولوف گفت: «ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم. اما وقتی "طالبان" (ممنوع در روسیه) می بینند که هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به امنیت متحدان ما (روسیه) در آسیای میانه آنها را متضرر خواهد کرد، آنها هیچ کاری نخواهند کرد و عملکرد خوبی خواهند داشت».

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: «ما نگرانیم که داعشی ها (ممنوع در روسیه) از هرج و مرج جنگ در شمال افغانستان سو استفاده کنند. این مسئله بسیار مهمی برای ماست».

کابولوف در ادامه گفت: «آنها (طالبان) از داعش متنفر هستند و آنها را به اسارت نمی برند بلکه نابود می کنند. طبق برآوردهای ما 3 الی 4 هزار نیروی داعش (ممنوع در روسیه) در شمال این کشور باقی مانده است. اما وقتی شمال توسط نیروهای دولتی کنترل شد، آنها با داعش مبارزه نکردند و داعش در آنجا احساس خوبی داشت، اما طالبان با آن ها می جنگند و موفقیت طالبان آن ها را بی رمق کرده و زمینه حمله و خرابکاری علیه آسیای مرکزی را از آن ها سلب می کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала