اتمر با وزیر امور خارجۀ چین دیدار کرد

© Photo / facebook account of MFAاتمر با وزیر امور خارجۀ چین دیدار کرد
اتمر با وزیر امور خارجۀ چین دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
وزرای خارجه افغانستان و چین، در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، روند صلح، گسترش همکاری‌های همه‌جانبه در امر مبارزه با تهدیدات مشترک، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در حاشیۀ چهارمین نشست سازمان همکاری شانگهای امروز محمد حنیف اتمر با وانگ‌یی وزیر امور خارجۀ جمهوری خلق چین دیدار و درمورد افغانستان بحث کردند.

چین به سازمان شانگهای: به امریکا اجازه ندهید که مشکل افغانستان را به گردن دیگران بیندازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
چین به سازمان شانگهای: به امریکا اجازه ندهید که مشکل افغانستان را به گردن دیگران بیندازد

وزیر خارجه افغانستان، روی افزایش حملات و خشونت‌ها از جانب طالبان در تبانی با جنگ‌جویان خارجی و گروه‌های تروریستی منطقه‌یی وبین‌المللی به‌ویژه گروۀ تروریستی ترکستان شرقی در افغانستان صحبت نمود، بر اقدامات فوری در جهت محار این تهدیدات که ثبات و رفاه منطقه را به مخاطره انداخته است، تأکید کرد.
درعین حال، آقای یی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها توسط طالبان و گروه‌ها تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی در افغانستان، از خواست کشورش برای جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
وزیر امور خارجۀ چین استقرار صلح و ثبات پایدار را در افغانستان بدون ملاحظات جیوپولتیک به نفع کشورش دانسته و بر تعهد همکاری‌های همه‌جانبه چین با مردم و دولت افغانستان، تأکید کرد.
قرار است فردا پنج‌شنبه، 24 سرطان نشستی به رهبری رئیس‌جمهور غنی و با حضور رهبران سیاسی در کابل برگزار شود تا دربارۀ آجندا و زمان سفر هیئت جمهوری اسلامی افغانستان برای گفت‌وگو با طالبان به دوحه، تصمیم گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала