برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از فضای دایکندی؛ "توهین آشکار به جنرال چهار ستاره"

© Photo / آرگبرگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از فضای دایکندی؛ "توهین آشکار به جنرال چهار ستاره"
برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از فضای دایکندی؛ توهین آشکار به جنرال چهار ستاره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
مرادعلی مراد که روز گذشته به‌حیث والی دایکندی تعیین شده بود، قبل از نشست به میدان هوایی نیلی مرکز این ولایت به کابل فراخوانده شد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره مستقل ارگان‌های محل، روز گذشته (سه‌شنبه 22 سرطان) اعلام کرد که سترجنرال مرادعلی مراد با حفظ رتبه نظامی بحیث والی ولایت دایکندی و طاهر زهیر به حیث والی بامیان تعیین شده اند.
اما، هواپیمای حامل جنرال مراد که برای معرفی به دایکندی می‌رفت از فضای این ولایت برگشت داده شده است. هواپیمای حامل وی پس از برگشت از دایکندی، به بامیان رفته است.
برخی منابع گفته اند که دلیل برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان نیلی مرکز ولایت دایکندی، مخالفت محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی در امور سیاسی و امنیتی با انتصاب او به‌عنوان والی دایکندی بوده است.
درهمین حال شماری از سیاسیون و کاربران صفحات اجتماعی به این اقدام واکنش نشان داده اند و این کار را توهین به جنرال مراد خوانده اند.
جنرال مرادعلی مراد، پس از آنکه طیاره حامل‌اش از سوی حکومت از فضای دایکندی برگشت داده شد، در برگه فیسبوک خود نوشته است: «با درک رنج و درد مردم، با درک اوضاع تلخ و دشوار که بر کشور آمده است، دفاع از مردم و خدمت به مردم را وظیفه و مسوولیت خود می‌دانم. اینجانب با افتخار سرباز مردم و نظام جمهوری اسلامی افغانستان بوده ام. هیچ گاه اجازه نمی‌دهم امید مردم به ناامیدی بدل شود.»

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور رییس جمهور غنی در امور فرهنگی در صفحه فسبوک‌اش نوشته است: «جنرال در هوا، فرش سرخ در میدان. رهبران سیاسی به مردم اهانت نکنند!»


اسدالله سعادتی، معاون شورای مصالحه ملی نیز در واکنش به برگشت طیاره حامل آقای مراد نوشته است: «جنرال‌مراد را از فضای نیلی برگشت دادند. این عمل حکومت توهین آشکار به جنرال چار ستاره و مردم دایکندی است. حکومت باید توضیح بدهد که چه اتفاق افتاده است؟


ازسویی هم کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان دراین باره اظهار نظر کرده و گفته است متاسفم که مرادعلی مراد را از راه بازگرداندند؛ این یک برخورد کاملن ناشایسته، ناراحت کننده و دور از انتظار بود. امیدوارم، هرچه زودتر، با معرفی شدنش در یک سمت مناسب، اعاده حیثیت شود.»


در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی این ولایت درهای ساختمان ولایت را بسته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала