عمران خان، کرزی را به پاکستان دعوت کرد

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر عمران خان، کرزی را به پاکستان دعوت کرد
عمران خان، کرزی را به پاکستان دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان را به کشورش دعوت کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان امروز پنجشنبه (24، سرطان) گفته است که عصر روز گذشته با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفتگوی تلفونی داشته است و خان او را برای دیدار در مورد صلح افغانستان و راه‌های بهبود روابط بین کشورها به پاکستان دعوت کرده است.

آقای کرزی در توییتر خود نگاشته است که «ما درباره ضرورت روابط متمدنانه و دوستانه بین افغانستان و پاکستان برای صلح و رفاه در دو کشور و منطقه به صورت گسترده بحث کردیم».

قرار است اسلام‌آباد نشستی را با حضور چهره‌های سیاسی برای تسهیل روند صلح افغانستان برگزار کند.

در این زمینه منصوراحمد خان، سفیر پاکستان در کابل در دیدار با محمد محقق، مشاور ارشد رئیس‌‌جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی گفته‌است که این نشست با حضور شخصیت‌های سیاسی و کلیدی از تمام طرف‌های دخیل در قضایای افغانستان برگزار می‌شود.

از جانب دیگر گزارش شده که قرار است به‌زودی هیاتی به رهبری عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه برای مذاکره با طالبان به قطر برود.

این در حالی است که جنگ در افغانستان شدت یافته و مذاکرات صلح در قطر اما هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته‌است.

طالبان با تشدید حملات‌شان مدعی هستند که بیش از 190 ولسوالی را اشغال کرده‌اند.

درهمین حال بر اساس گزارش‌ها، قرار است این کنفرانس پیشنهادی از 17 تا 19 جولای برگزار شود و تاکنون شماری از رهبران افغان مشارکت شان را تایید کرده اند.

از این میان محمد عمر داوودزی، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در امور پاکستان و عمر زاخیلوال، وزیر پیشین مالیه، هر دوتایید کرده اند که در این نشست شرکت خواهند کرد، اما داوودزی گفته است که روی تاریخ جلسات هنوز زیر بحث و بررسی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала