پاکستان ادعاهای مطرح شده از سوی امرالله صالح را رد کرد

© Office of the Spokesperson, Mofa Pakistan facebookپاکستان ادعاهای مطرح شده از سوی امرالله صالح را رد کرد
پاکستان ادعاهای مطرح شده از سوی امرالله صالح را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعاهای مطرح شد از سوی معاون رئیس جمهور افغانستان را رد کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، زاهد حافظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به ادعای امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور افغانستان درباره دخالت این کشور در درگیری های اسپین بولدک نوشت: طرف افغانستانی قصد خود را برای انجام عملیات هوایی در داخل خاک خود در مقابل بخش چمن پاکستان به پاکستان منتقل کرد. پاکستان به حق دولت افغانستان برای اقدام در خاک خود پاسخ مثبت داد. با وجود عملیات مرزی بسیار نزدیک که معمولاً توسط هنجارها / موازین / رویه های پذیرفته شده بین المللی پذیرفته نشده است، پاکستان اقدامات لازم را برای محافظت از سربازان و جمعیت خود در قلمرو خود انجام داد.
ما به حق دولت افغانستان برای اقدام در قلمرو حاکمیت اش اعتراف می کنیم.
او افزوده است، که با این حال، همانطور که معاون رئیس جمهور افغانستان ادعا کرد، نیروی هوایی پاکستان هرگز چیزی را به نیروی هوایی افغانستان اعلام نکرد. چنین اظهاراتی تلاشهای صادقانه پاکستان را برای ایفای نقش اش در راه حل متعلق به افغانستان و تحت هدایت افغانستانی ها تضعیف می کند.
پاکستان اخیراً 40 عضو از نیروهای ارتش افغانستان را که به پاکستان گریخته بودند و با احترام و وقار آنها را به دولت افغانستان برگردانده است، با پیشنهاد اعلام شده از سوی ارتش افغانستان برای ارائه کلیه پشتیبانیهای لجستیکی در زمان درخواست، آنها را نجات داد. ما به صلح در افغانستان متعهد مانده ایم و صرف نظر از بدخواهان، به این هدف ادامه خواهیم داد.
او در پایان نوشته است، که با این حال، مهم است که در این مقطع حساس، تمام انرژی متمرکز بر دستیابی به یک توافق سیاسی گسترده در افغانستان باشد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این امرالله صالح ادعا کرده بود، که نیروهای ارتش پاکستان مانع عملیات نیروهای افغانستان در اسپین بولدک شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала