اتحادیه اروپا قاطعانه از روند صلح افغانستان پشتیبانی می کند

© AP Photo / Pool / Francois Lenoirاتحادیه اروپا قاطعانه از روند صلح افغانستان پشتیبانی می کند
اتحادیه اروپا قاطعانه از روند صلح افغانستان پشتیبانی می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت، که اتحادیه اروپا قاطعانه از روندهای فراگیر در افغانستان به خاطر راه حل سیاسی درگیری های در این کشور پشتیبانی می کند.
دیدار و گفت و گوی وزیر خارجه پاکستان با زلمی خلیلزاد درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
دیدار و گفت و گوی وزیر خارجه پاکستان با زلمی خلیلزاد درباره افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل معاون رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا قاطعانه از روندهای فراگیر در افغانستان از طریق راه حل سیاسی درگیری در این کشور پشتیبانی می کند.

او در مراسم گشایش نشست بین المللی دو روزه زیر عنوان «آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقه ای، چالش ها و فرصت ها گفت، که ما از روندهای فراگیر برای حل مسئله سیاسی افغانستان از طریق گفت و گوها پشتیبانی می کنیم. 

در این نشست رئیسان جمهور ازبیکستان و افغانستان شوکت میرضیایف و اشرف غنی، نخست وزیر پاکستان عمران خان، معاون رئیس کمیسیون اروپا ژوزپ بورل، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه سرگئی لاوروف شرکت دارند.

بورل در این کنفرانس گفت: "اتحادیه اروپا قاطعانه برای پروسه های فراگیر افغانستان، که توسط مذاکرات از طریق یک راه حل سیاسی برای درگیری هدایت می شود، ایستاده است".

به نظر وی، پیروزی نظامی شبه نظامیان طالبان (که در فدراسیون روسیه به عنوان تروریست شناخته شده و ممنوع است) منجر به منزوی شدن کل منطقه خواهد شد.

بورل خاطرنشان کرد، که در آینده، همکاری بین افغانستان و اتحادیه اروپا بر اساس دستاوردهای دموکراتیک که طی یک دهه گذشته در این کشور اتفاق افتاده است، ساخته خواهد شد. معاون رئیس کمیسیون اروپا افزود: "به ویژه برای زنان، هنگامی که ما در مورد حقوق بشر، حمایت از اقلیت ها، تقویت نهادهای دولتی و مبارزه با فساد صحبت می کنیم".

یادآوری می کنیم، که در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان در ماه های پسین افزایش پیدا کرد، که مناطق قابل توجهی را جنگجویان گروه طالبان در مناطق روستایی تصرف کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала