افغانستان آسیایی میانه را تهدید می کند

© AP Photo / Pool / Francois Lenoirژوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا
ژوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
بورل: بی نظمی در افغانستان، آسیایی میانه را به طرف قاچاق مواد مخدر و تروریزم سوق می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ژوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا طی کنفرانس بین المللی در تاشکند که به چشم انداز مدرن سازی اقتصاد آسیای مرکزی و جنوبی اختصاص داشت، گفت که اگر افغانستان دچار هرج و مرج شود، دروازه تمام آسیای میانه برابر قاچاق مواد مخدر و تروریزم باز می گردد.

بورل و بلینکن درباره برجام، روسیه و افغانستان گفت و گو کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
بورل و بلینکن درباره برجام، روسیه و افغانستان گفت و گو کردند

وی گفت: "اوضاع افغانستان برای امنیت منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. اتحادیه اروپا به شدت نگران اقدامات جنبش طالبان (ممنوع در روسیه) است كه منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان. ایدئولوژی ها و تروریزم می شود" .

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه از همه کشورهای منطقه خواست " امنیت خود را به طور مشترک " ، در درجه اول با حمایت از روند صلح سیاسی در افغانستان تضمین کنند.

وی تاکید کرده گفت: "اگر به این هدف مهم نرسیم، همه بازنده خواهیم بود".

ژوزپ بورل افزود: "در صورت کودتای نظامی در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، این کشور با انزوای بین المللی روبرو خواهد شد." وی همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا به افغانستان کمک کند و "حفظ دستاوردهای دموکراتیک در این کشور ، حمایت از حقوق زنان و اقلیت ها و ادامه مبارزه با فساد" را بسیار مهم می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала