احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در افغانستان

© AP Photo / Eduardo Verdugoاحتمال استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در افغانستان
احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد می‌گوید که شورای امنیت این سازمان می‌تواند در مورد استقرار نیروهای حافظ صلح در افغانستان تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه، 25 سرطان گفت که تصمیم گیری در مورد احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در افغانستان از صلاحیت‌های شورای امنیت این سازمان است.

 نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان

وی این مطلب را در پاسخ به درخواست چهر‌ه‌های سرشناس امریکا، افغانستان و برخی از کشورهای دیگر برای بررسی چنین احتمالی با توجه به خروج نیروهای خارجی از افغانستان، اظهارنظر کرد.

وی گفت: تصمیم‌گیری در مورد استقرار صلحبانان، این در صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل است. در نهایت این موضوع باید از آنها سوال شود.

نامه‌ای که به امضای بیش از 100 چهره سرشناس از کشورهای مختلف به سازمان ملل رسیده است، در آن آمده است که در صورت روی کار آمدن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در افغانستان، حمایت از حقوق زنان ضرورت است. حق گفت: البته، ما همچنان نگران وضعیت زنان هستم و دوست داریم از آنها محافظت شود تا در این زمینه قهقرایی نداشته باشیم.

پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داده بود که این نامه در تاریخ 14 ماه می به دبیرکل سازمان ملل و رئیس‌جمهور بایدن ارسال شده است. از آن روز، شورای امنیت سازمان ملل موضوع افغانستان مورد بحث قرار داده است، اما موضوع استقرار نیروهای حافظ صلح را مورد بررسی قرار نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала