خواست خلیل‌زاد برای برقراری آتش‌بس میان دولت و طالبان در روزهای عید قربان

© @https://twitter.comزلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان
زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
نمایندهٔ ویژه آمریکا برای صلح افغانستان می‌گوید، امیدوار است که در عید قربان آتش بس میان دولت افغانستان و گروه طالبان برقرار شود.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌راد، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در مصاحبهٔ اختصاصی با خبرگزاری اسوشیتدپرس در حاشیهٔ کنفرانس منطقه ای آسیای مرکزی و جنوبی در تاشکند ازبیکستان گفته که تعبیر طالبان از توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان این است که توافق سیاسی باید پیش از برقراری آتش‌بس باشد و هردو همزمان اعلام شود.

او اما گفت که در حال حاضر در روزهای عید قربان آتش بس مؤقت تأمین شود. او گفت: "تا جایی‌که به آتش بس مؤقت ، یعنی کاهش خشونت یا کاهش دوامدار جنگ مربوط می‌شود، ممکن این باشد که شما می‌دانید، در چند روز آینده عید قربان است. امیدوارم که در این روزها آتش‌بس اعلام شود. انتظار دارم که این کار صورت بگیرد و دوم، ممکن است که آتش بس از روزهای عید هم فراتر رود و سپس در بارهٔ کاهش خشونت موافقه شود."

نمایندهٔ ويژه آمریکا برای صلح افغانستان تاکید کرد که طالبان از راه جنگ نمی‌تواند که به پیروزی کامل برسند.

او هشدار داد که اگر طالبان با حکومت افغانستان به یک توافق صلح نرسند، در آن صورت ایالات متحده دولت را به رهبری طالبان به رسمیت نمی‌شناسد که از راه نظامی به قدرت برسد.

زلمی خلیلزاد همچنان به تصرف مناطق بیشتر در افغانستان توسط طالبان اشاره کرد. او گفت، این انتظار را نداشت که طالبان مناطق محاصره شده را تصرف کنند.او افزود که تسلط مناطق به این وسعت را توقع نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала