توافق افغانستان، آمریکا، ازبیکستان و پاکستان، برای ایجاد پلاتفرم دیپلماتیک چهارجانبه

© @https://twitter.com/mfa_afghanistanتوافق افغانستان، آمریکا، اوزبیکستان، و پاکستان، برای ایجاد پلاتفورم دیپلوماتیک چهارجانبه
توافق افغانستان، آمریکا، اوزبیکستان، و پاکستان، برای ایجاد پلاتفورم دیپلوماتیک چهارجانبه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده‌ی آمریکا، افغانستان، ازبیکستان و پاکستان روی ایجاد یک بستر جدید دیپلماتیک چهارجانبه به‌منظور توسعه‌ی اتصال منطقه‌ای، در اصول به توافق رسیده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی وزارت امور خارجه کشور، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژهآ برای صلح افغانستان، محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ی افغانستان، عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه‌ی ازبیکستان و شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در حاشیه‌ی کنفرانس بین‌المللی زیر عنوان «آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقوی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در شهر تاشکند روی ایجاد این بستر به توافق رسیده‌اند.

دیدار غنی و میرضیایف؛ اوزبیکستان وعدۀ همکاری دوامدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
دیدار غنی و میرضیایف؛ اوزبیکستان وعدۀ همکاری دوامدار داد

وزارت خارجه‌ی کشور در اعلامیه‌ای گفته است که نمایندگان چهار کشور، صلح و ثبات پایدار در افغانستان را برای اتصال منطقه‌ای مهم دانسته و توافق دارند که صلح و اتصال منطقه‌ای به‌طور متقابل همدیگر را تقویت می‌کنند.

به نقل از اعلامیه، کشورهای یادشده با درک فرصت تاریخی کنونی برای گشودن مسیرهای پیشرفت و شکوفایی تجارت منطقه‌ای، در راستای گسترش تجارت، ایجاد پیوندهای ترانزیتی و تقویت روابط تجاری باهم همکاری می‌کنند.

وزارت خارجه در ادامه گفته است که نمایندگان آمریکا، افغانستان، ازبیکستان و پاکستان توافق کرده‌اند تا در ماه‌های آینده دیدار و با اجماع متقابل، راهکارهای این همکاری را تعیین کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала