نمایندگان پارلمان اروپا: پناه‌گاهای امن تروریستان در خاک پاکستان از بین برده شوند

© Photo / facebook account of MFAنمایندگان پارلمان اروپا: پناه‌گاهای امن تروریستان در خاک پاکستان از بین برده شوند
نمایندگان پارلمان اروپا: پناه‌گاهای امن تروریستان در خاک پاکستان از بین برده شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
نمایندگان پارلمان و زنان فعال سیاسی افغانستان با نمایندگان پارلمان اروپا راجع به گفتگوهای صلح افغانستان و نقش زنان دراین روند، گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان در خبرنامه‌ای می‌گوید که ناهید فرید رئیس کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس نمایندگان و شماری دیگر از زنان کشور در گفتگو با نمایندگان پارلمان اروپا، در مورد نقش زنان در پروسه صلح صحبت نموده اند.
نمایندگان افغانستان در این نشست با اشاره به مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه زنان و دختران کشور در مناطق تحت کنترول طالبان، تأکید ‌کردند که اگر جامعه جهانی و اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابل تروریستان حمایت نکنند، آنان، شاهد سرازیر شدن سیل مهاجرین افغان به کشورهای منطقه و جهان، افزایش قاچاق مواد مخدر و پیروزی افراط‌گرایی و تروریزم در افغانستان و منطقه خواهند بود.
اعضای پارلمان اروپا سطح بلند خشونت‌ها را غیر قابل قبول خوانده از طالبان خواستند تا به جنگ خاتمه داده، آتش‌بس‌ را تأمین نموده بحران را از طریقه مذاکره حل و فصل نمایند.
نمایندگان پارلمان اروپا بر از بین بردن پناه‌گاه‌های امن تروریستان در خاک پاکستان تأکید ورزیدند و از پاکستان خواستند تا طالبان را به میز مذاکره برگردانند.
آنان وعده سپردند که آنان اجازه نخواهند داد تا زنان افغانستان بار دیگر به دوران سیاه گذشته برگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала