عبدالله: آخرین فرصت‌ ها برای رسیدن به صلح پایدار هنوز باقی است

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullahعبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست
عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی، در پیامی به مناسبت عید قربان گفته است که آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار در کشور تا هنوز باقی است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی با نشر پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گفته است که آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار باقی است.

 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عبدالله: طالبان پس از خروج آمریکایی ها تمایلی برای توافق با جمهوریت نخواهند داشت

او در این پیام تأکید کرده است که مردم افغانستان انتظار دارند با تسریع مذاکرات از این فرصت استفاده درست شود.

به گفته او، مردم در شرایطی به تجلیل عید می‌پردازند که افغانستان شاهد جنگ تحمیلی، ظالمانه و سراسری است که در نتیجه آن هزاران تن آواره، بی‌خانمان و صدها تن دیگر کشته و زخمی شده‌اند.

در بخشی از پیام رییس شورای عالی مصالحه ملی آمده است: «هنوز هم مخالفان مسلح از راه نظامی و مسلحانه اهداف سیاسی‌شان را دنبال می‌کنند. چنان‌که پیوسته تأکید کرده‌ایم جنگ و درگیری راه حل بحران افغانستان نیست و هیچ گروهی را به نتیجه دل‌خواه نمی‌رساند. راه حل بحران 43 ساله افغانستان گفت‌وگوی سازنده و معنادار و دست‌یابی به یک تفاهم سیاسی می‌باشد.»

او تصریح کرده است که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد و ادامه کشتار، خون‌ریزی و نابودی زیرساخت‌ها و دارایی‌ عامه و دست‌آوردهای مردم افغانستان، به‌معنای دشمنی آشکار با پیش‌رفت، آبادی و عزت کشور است.

عبدالله عبدالله به مذاکرات سطح بلند بین جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه اشاره کرده و گفته است: «دیدگاه‌های خویش را در مذاکرات دوحه با طرف طالبان با وضاحت و روشنی مطرح کردیم و از آنان نیز خواستیم تا بیایند و مشکل را از طریق‌ گفت‌وگو و مذاکره حل نماییم و به جنگ و خون‌ریزی در کشور پایان دهیم. »‏

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که از تلاش‌های صلح حمایت می‌کند و برای تحقق صلح تلاش خواهد کرد، اما دفاع از نظام و کشور را حق مشروع مردم افغانستان می‌داند و در این مسیر در کنار نیروهای دفاعی-امنیتی و مردم قهرمان کشور قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала