غنی به طالبان: گرفتن افغانستان قلب می‌خواهد، بیایید "سلطان قلب‌ها" شوید

© @https://twitter.com/ARG_AFGغنی به طالبان: ، گرفتن افغانستان قلب می‌خواهد، بیایید "سلطان قلب‌ها شوید
غنی به طالبان: ، گرفتن افغانستان قلب می‌خواهد، بیایید سلطان قلب‌ها شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
رییس جمهور کشور در پیام عیدی خود خطاب به به طالبان می‌گوید، گرفتن افغانستان با راکت ممکن نیست، اگر قدرت می‌خواهید باید «سلطان قلب‌ها» شوید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور صبح امروز سه‌شنبه (29 سرطان) پس از ادای نماز عید  قربان، در سخنرانی خود در ارگ ریاست جمهوری گفت: رفتار و عملکرد گروه طالبان نشان می‌دهد که این گروه هیچ نیت و اراده‌ای برای صلح ندارد.

رییس جمهور گفت، ما هیات خود را فرستادیم تا اتمام حجت کند و واضح بگوید ما اراده قاطع برای صلح و امنیت داریم، مگر آنان (طالبان) نیت و اراده ندارند، باید ما در این باره تصامیم اساسی بگیریم".

وی همچنان رهایی بیش از 5 هزار زندانی طالبان را به هدف اعتمادسازی و به میز مذاکره کشاندن گروه طالبان، یک اشتباه بزرگ خواند.

رییس جمهوری می‌گوید، پیش از رهایی این افراد عواقب بدی آن را به خارجی‌ها در میان گذاشته بود.

نماز عید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
اصابت چندین راکت همزمان با ادای نماز عید قربان در نزدیکی های ارگ + ویدئو

به گفته رییس جمهوری زندانیان رهاشده طالبان دوباره به جنگ برگشته‌اند. او به انس حقانی و مالی خان اشاره کرد و گفت که این افراد در حال حاضر مدیریت جنگ طالبان را به عهده دارند.

رئیس جمهور کشور با اشاره به افزایش حملات طالبان و تخریب ملکیت‌های عامه گفت که  امروز مردم افغانستان سوالات جدی از گروه طالبان دارند.

آقای غنی گفت که پیام طالبان تنها پیام مرگ و تاریکی است. او خطاب به این گروه گفت که «آیا کدام پیام مثبت به مردم دارید؟».

آقای غنی خطاب به طالبان گفت:" چرا چشم آبادی وطن را ندارید؟ 260 تعمیر دولتی که به خون جیکر مردم افغانستان ساخته شده، ویران شده است. چرا حب‌الوطن برای تان ننگ است؟  چرا اعدام صحرایی می‌کنید، چرا موتر بمب می‌کنید؟ چرا علمای دینی را ترور می‌کنید".

وی با اشاره به راکت‌پراکنی امروز همزمان با ادعای نماز عید در اطراف ارگ ریاست جمهوری خطاب به طالبان گفت:" این کشور را با راکت گرفته نمی‌توانید؛ بلکه این کشور قلب می‌خواهد و سلطان قلب‌های افغانستان شوید و در یک روند ملی اشتراک کنید تا مردم شما را انتخاب کنند".

 رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنرانی خود به تشدید جنگ و سقوط ولسوالی‌ها پرداخت و گفت که پلان عاجل برای تغییر وضعیت روی دست گرفته شده است.

او بر تمرکز قوا تاکید کرد و گفت که با تمرکز قوا همه‌ چیز را بدست می‌آوریم.

آقای غنی همچنان گفت که برخی مداخلات سیاسی در تقرری‌ها در نهادهای امنیتی و دفاعی زمینه‌ساز شکست در برخی مناطق شده است.وی تاکید کرد که با قاطعیت جلو این گونه مداخلات را خواهد گرفت.

وی خطاب به سیاسیون گفت:" امروز، زمان وحدت و حمایت است، زمان امتیازگیری نیست، همه باید نشان بدهند که برای وطن چه کرده می‌توانند، آغوش جمهوریت فراخ است، همه ما در آن می‌گنجیم، بعد از اینکه بقای خود را تامین کردیم به یک بحث ملی خواهیم رفت".

گفتنی است که امروز همزمان با ادای نماز عید، چندین راکت در اطراف ارگ ریاست جمهوری اصابت کرد.

تاهنوز مسئولیت این رویداد را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала