ضمیر کابولوف: طالبان آماده سازش سیاسی هستند

© Sputnik / Zuhal Sarhadطالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود
طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، امروز سه شنبه (20 جولای)، اظهار داشت که طالبان آماده سازش سیاسی است.

به گزارش اسپوتنیکف ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، امروز سه شنبه، اظهار داشت که رهبری "طالبان" (ممنوع در روسیه) "از جنگ سیر شده است" و درک می کند که باید به دنبال یک راه سیاسی برای خروج از بن بست در افغانستان بود.

کابولوف در جریان گفتگوی برخط با باشگاه والدای تحت عنوان افغانستان پس از خروج آمریکا گفت: "در حقیقت، "طالبان" (ممنوع در روسیه) نیز با این جهان تغییر کرده است. در بیست و چند سال گذشته بخش بزرگی از رهبریت (این جنبش) به اندازه کافی از جنگ زده شده، و درک کرده که باید به دنبال راه حل سیاسی برای خروج از بن بست بود."وی تصریح کرد که صحبت از نسل قدیم این جنبش است".  

کابلوف: متحدان آمریكا باید مسئولیت مالی برابری برای كمك به افغانستان داشته باشند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
کابلوف: متحدان آمریكا باید مسئولیت مالی یکسان برای كمك به افغانستان داشته باشند

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان افزود: "احساس می کنم، و میبینم نه صرفا بر اساس کلمات، بلکه با توجه به نیات و تصمیماتی که در قالب های مختلف بیان می شود، که آنها آماده مصالحه سیاسی هستند، البته، از نظر آنها، مصالحه سیاسی بایستی به طرز شایسته ای ساخته و پرداخته باشد". 

کابولوف تصریح کرد: "روسیه هنوز دلیلی برای شک به ضمانت های طالبان (ممنوع در روسیه) در خصوص عدم گسترش تنش به کشورهای آسیای میانه ندارد". 

وی در ادامه گفت: "در صورت عدم پیشرفت در روند آتش بس در افغانستان، تصرف خشونت آمیز قدرت می تواند به یک چشم انداز واقعی تبدیل شود". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала