پاکستان: قضیه دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد اختطاف نبود

© Photo / Twitter account of Najibullah Alikhilدختر سفیر
دختر سفیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
وزیر داخله پاکستان می‌گوید که تحقیقات این کشور هیچ شواهدی را نیافته است که ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را ثابت بسازد.

 به گزارش اسپوتنیک، رسانه های خبر پاکستان اعلام کردند که شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان، روز گذشته ( سه‌شنبه 29 سرطان) در یک نشست خبری گفته است که،  بر اساس تحقیق آنها هیچ‌گونه شواهدی به دست نیامده که نشان دهد، این رویداد آدم‌ربایی بوده است.

به گفته وزیر داخله پاکستان، سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد، پس از بیرون شدن از خانه، هر لحظه از انترنت استفاده می‌کرده.

او گفته هدف از این حادثه  فقط "بدنام سازی" پاکستان بوده است.

دیدار اتمر با سفیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
ماجرای ربوده شدن دختر سفیر افغانستان/ پاکستان از ترفند انکار استفاده کرد

وزیر داخله پاکستان افزوده که بانو علی‌خیل هنگامی که از خانه بیرون شده، چهار مرتبه موترهای تکسی را تبدیل کرده و در این جریان، به جز راننده‌ها هیچ‌کس دیگری در داخل موتر حضور نداشته.

آقای رشید احمد بیان داشت که تحقیق کنندگان 700 ساعت ویدیوی کمره‌های امنیتی را تماشا و 200 تکسی را جستجو کردند، اما هیچ شواهدی مبنی بر اختطاف را نیافتند.

این مقام پاکستانی ضمن دعوت سلسله علی‌خیل برای کمک با تحقیق کنندگان گفت که کشورش با وجود آنکه اختلاف زیادی میان ادعای خانم علی‌خیل و یافته‌های تحقیق کنندگان وجود دارد،‌ از این واقعه عقب نخواهد رفت.

گفتنی است که وزارت امور خارجه افغانستان اوایل هفته جاری، اعلام کرد که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به تاریخ (25 سرطان) ربوده و پس از شکنجه شدید رها شده است.

وزارت امور خارجه روز بعد آن، منصور احمد خان را احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در مورد اختطاف دختر سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد به وی اعلام نمود.

حکومت افغانستان می‌گوید، سلسله علی‌خیل جمعه گذشته در اسلام آباد ربوده شد و چندین ساعت در بند ربایندگان بود. از شکنجه کردن وی در جریان این رویداد هم خبر داده شده.

حکومت افغانستان در واکنش به این رویداد، یکشنبه گذشته سفیر و دیپلومات هایش را از اسلام آباد به کابل فرا خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала