بریتانیا برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد میانجیگری می‌کند

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of Afghanistanبریتانیا برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد میانجیگری می‌کند
بریتانیا برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد میانجیگری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
رئیس مرکز رسانه‌های دولت افغانستان با بیان اینکه بریتانیا برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد تلاش می‌کند، تاکید کرد که این تلاش‌ها تا تغییر رفتار پاکستان نتیجه نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، دواخان مینه‌پال، رئیس مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان در مصاحبه که با «عرب نیوز» داشت، گفت که جنرال «نیک کارتر» رئیس ستاد ارتش بریتانیا برای بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد تلاش می‌کند و افزود که این تلاش‌ها تنها درصورتی نتیجه خواهد داد که پاکستان حمایت از طالبان را متوقف کند.

ادامه تنش‌های لفظی سران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
ادامه تنش‌های لفظی سران افغانستان و پاکستان/ واکنش عمران خان به اظهارات اخیر غنی

این درحالی است که پاکستان همواره حمایت از طالبان و مداخله در امور داخلی افغانستان را رد کرده و بر حمایت خود از روند صلح افغانستان تاکید می‌کند.

آقای مینه‌پال گفت: درخواست دولت افغانستان واضح است، تا زمانی که تروریست‌ها در آنجا حمایت می‌شوند و پاکستان اقدامات عملی و صادقانه‌ای در این باره انجام ندهد، چنین تلاش‌هایی نیز به نتیجه نخواهد رسید.

گفتنی است که جنرال کارتر در آستانه آغاز روند خروج نظامیان خارجی ناتو به شمول امریکا از افغانستان به همراه جنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل آمد و پشت درهای بسته دیدار محرمانه‌ای با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان داشت.

صبح امروز نیز دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی این کشور در سفری رسمی عازم لندن شده است.

طبق بیانیه، محب قرار است در این سفر با سران امنیتی و سیاسی بریتانیا درباره مسایل مربوط به منافع مشترک بحث و تبادل‌نظر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала