زندگی دشوار 22 هزار خانوادۀ بیجاشده در ولایت کندهار

© Photo / U.S. Embassy Kabulزندگی دشوار 22 هزار خانوادۀ بیجاشده در ولایت کندهار
زندگی دشوار 22 هزار خانوادۀ بیجاشده در ولایت کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
ریاست امور مهاجران و برگشت‌کننده‌گان می‌گوید که جنگ‌های اخیر در ولایت بیش از 22 هزار خانواده را بیجا ساخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به‌گفتۀ مسؤولان ریاست امور مهاجران و برگشت‌کننده‌گان کندهار، بیجاشده‌گان در این ولایت در وضعیت دشواری شب و روز می‌گذرانند.

در همین حال، مسؤولان شفاخانه حوزه‌یی کندهار نیز می‌گویند که صدها تن که در نتیجۀ جنگ‌ها در شهر کندهار زخمی شده‌‎اند، به شفاخانه انتقال یافته‌اند و این شفاخانه برای تداوی این مجروحان اختصاص یافته‌است.

جنگ و ناامنی صدها آواره را به بدخشان کشاند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
جنگ و ناامنی صدها آواره را به بدخشان کشاند

داوود فرهاد، آمر شفاخانه میرویس کندهار گفت: «این هفته برای ما بسیار یک هفتۀ پرکار و مصروفی بود. مجروحین زیادی داشتیم. ما اکنون تنها برای موارد اضطراری خدمات ارایه می‌کنیم و از مریضادی عادی معذرت خواسته‌ایم».

جمیله، یکی از بیجاشده‌گان نیز افزود: «پسرم شهید شد. ما از خانه فرار کردیم و هیچ».

نزدیک به سه هفته می‌‎شود که چندین حوزه در داخل شهر کندهار گواه درگیری‌ها استند و تقریباً تمام ولسوالی‌های مهم در پیرامون شهر به دست طالبان افتاده‌اند.

باشنده‌گان شهر کندهار حتا در روزهای عید هم از جنگ در امان نمانده‌اند.

سردار محمد می‌گوید که برادرش در جنگ‌ها زخمی شده‌است: «ناامنی در همه‌جا زیاد شده‌است. ترور و وحشت بسیار زیاد شده حالا نسبت به گذشته».

سید قدرت‌آغا، باشندۀ کندهار نیز افزود: «خانوادۀ ما از جنگ بسیار آسیب دیده‌اند. تنها خانوادۀ من نه، بل‌که بسیاری از خانواده‌ها در کندهار در جنگ کندهار آسیب دیده‌اند».

اما مقام‌های محلی در کندهار می‌گویند که ناامنی‌ها در این ولایت مهار خواهند شد و در صفوف پولیس نیز اصلاحات به‌میان خواهد آمد.

سالم احساس، فرماندۀ پولیس کندهار بیان داشت: «بر آنعده از پولیس که اتهام‌هایی وجود دارند از چوکات پولیس خارج می‌کنیم و به پنجۀ قانون می‌سپاریم».

از نزدیک به سه هفته به این سو، جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان در حوزه پنجم شهر کندهار ادامه دارد و ولسوالی‌های ارغنداب، پنجوایی و دند در نزدیک شهر هم به دست طالبان افتاده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала