صلیب سرخ: در 6 ماه نزدیک به 50 هزار زخمی را در افغانستان درمان کرده‌ایم

© Photo / ICRCصلیب سرخ: در 6 ماه نزدیک به 50 هزار زخمی را در افغانستان درمان کرده‌ایم
صلیب سرخ: در 6 ماه نزدیک به 50 هزار زخمی را در افغانستان درمان کرده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ با نشر اعلامیه‌یی گفته است که در شش ماه اول سال جاری میلادی نزدیک به 50 هزار زخمی جنگ را در افغانستان درمان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، صلیب سرخ از افزایش خشونت‌ها علیه غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده و افغانستان را یکی از مرگبارترین کشورها برای غیرنظامیان خوانده است.

در اعلامیۀ این نهاد آمده است که زنان و کودکان حدود نیمی از تلفات غیرنظامیان را تشکیل می‌دهند و به‌گونۀ میانگین روزانه 270 نفر که زخم‌های جدی بر می‌دارند، نیاز به درمان دارند.

صلیب سرخ: با کمبود بودجه در افغانستان روبه‌رو استیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2020
صلیب سرخ: با کمبود بودجه در افغانستان روبه‌رو استیم

این کمیته گفته است که در جریان شش ماه گذشته تنها در شفاخانه حوزوی میرویس در ولایت کندهار، دو هزار و 366 زخمی جنگ را درمان کرده است. این آمار در مقایسه به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

براساس اعلامیۀ این کمیته، در شش ماه گذشته، در هفت مرکز بازتوانی جسمی این نهاد در سراسر افغانستان به حدود 80 هزار نفر کمک شده است.

ایلوا فیلیون، رئیس بخش افغانستان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته است که این کمیته از تمام طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است که برای محافظت از غیرنظامیان در برابر آسیب‌های بیشتر تلاش کنند.

به گفتۀ وی، تشدید خشونت‌ها در افغانستان، تخریب زیرساخت‌های آب‌ و برق و بیش از چهل سال درگیری مسلحانه نظام سلامت این کشور را تضعیف کرده است.

وی گفته است که دسترسی به مراقبت‌های صحی از مهم‌ترین نیازهای بشردوستانه در افغانستان است و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ متعهد است که به افراد آسیب‌دیده از جنگ‌ کمک‌های فوری بشردوستانه ارایه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала