واکنش‌ها به گفته‌های اخیر مارک میلی؛ "با کمک شما موفق خواهند شد"

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeواکنش‌ها به گفته‌های اخیر مارک میلی؛ "با کمک شما موفق خواهند شد"
واکنش‌ها به گفته‌های اخیر مارک میلی؛ با کمک شما موفق خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد که طالبان حدود نیم مراکز ولسوالی‌های افغانستان را تصرف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات وزارت دفاع امریکا گفته اند که این گروه تندرو، حدود نیم مراکز ولسوالی‌های افغانستان را تصرف کرده و از لحاظ راهبردی غلبه کرده است.

جنرال مارک میلی، رییس کمیته مشترک فرماندهی نیروهای نظامی امریکا گفته است که تصور پیروزی طالبان دور از واقعیت نیست.
به گفته او طالبان نزدیک‌ به ۲۰۰ ولسوالی را کنترول می‌کنند که حدود نیم ولسوالی‌های کشور است. او افزود که هرچند مرکز ۳۴ ولایت کشور در کنترول طالبان نیست اما این گروه بر نیم این ولایات فشار می‌آورد.

درهمین حال شماری از کاربران صفحات اجتماعی به گفته‌های این جنرال امریکایی اظهار نظر کرده اند و امریکا را در کمک به گروه طالبان متهم کرده اند.

امینی کاربری در واکنش به گفته های میلی مبنی براینکه طالبان می‌خواهند مناطق پرجمعیت افغانستان را به تصرف خود بیاورند، نوشته است: "با کمک شما موفق خواهند شد، فلم بازی نکند.

احمدبریالی کاربر دیگری نیز به این سخنان واکنش نشان داده می‌گوید که امریکا و پاکستان بجای توافق دست از حمایت طالبان بردارند.

یکی از کاربران دیگر در توییتر به نام اسماعیل نجات، در جواب گفته های میلی اظهار داشته است که کمتر نمایش بازی کنید، شما خودتان حامی طالب هستید، از خیانت به افغانستان دست بردارید.

این مقام پنتاگون گفته است که ارتش افغانستان مناطق و ولسوالی‌ها را به طالبان می‌سپارد تا با بازیابی قوا بتواند از باشندگان شهرهای بزرگ از جمله کابل حفاظت کند.
او گفته است که پنتاگون تمام سناریوها از جمله تصرف کامل کشور‌ توسط طالبان را بررسی می‌کند.

این درحالیست که سهیل شاهین عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان در گفتگو با سی‌ان‌ان، اظهار داشته است که آنها به دنبال تصرف نظامی (افغانستان) نیستند.

طالبان: خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
طالبان: خواستار ایجاد یک دولت اسلامی فراگیر در افغانستان هستیم

وی افزود: رویکرد ما این است که به یک راه‌حل صلح‌آمیز مسئله افغانستان برسیم و هدف ما نیز این است که یک دولت فراگیر و اسلامی در افغانستان داشته باشیم تا جایگزین دولت کابل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала