امریکا تاکنون 2.5 هزار ویزه خاص برای افغان‌ها صادر کرده است

© Depositphotos.com / Teamtimeامریکا تاکنون 2.5 هزار ویزه خاص برای افغان‌ها صادر کرده است
امریکا تاکنون 2.5 هزار ویزه خاص برای افغان‌ها صادر کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در حال حاضر 2.5 هزار ویزه برای افغان‌هایی با امریکا در افغانستان همکاری داشتند، صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، برایان مک کئون، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور مدیریت و منابع روز چهارشنبه، 21 جولای در یک جسله توجیهی تلفونی به خبرنگاران گفت که امریکا تاکنون 2500 ویزه خاص مهاجرت برای افغان‌هایی که با ارتش امریکا در افغانستان همکاری کرده اند صادر کرده است.

تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزارترجمان افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزار مترجم افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا

وی گفت: از ماه جنوری، ما قبلاً 2500 ویزه خاص مهاجرت را تایید کرده ایم. این دیپلمات افزود که وزارت خارجه قصد دارد «با توجه به نزدیک شدن مهلت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان» این روند را تسریع کند.

به گفته تریسی جیکوبسون، رئیس کاری تحت وزارت خارجه امریکا، واشنگتن تصمیم گرفته است که این افراد را به‌طور موقت در پایگاه نظامی فورت لی نزدیک ریچموند ویرجینیا مستقر کند. وی گفت: ما در تلاش هستیم تا هفته آینده روند انتقال آنها به امریکا را آغاز کنیم.

براساس گزارش‌ رسانه‌های امریکایی، حدود 18 هزار مترجم افغان با اعضای خانواده شان (53 هزار نفر می‌شود) امیدوارند که ویژه مهاجرت ویژه به امریکا را دریافت کنند.

یادآوری می‌کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала