بایدن: افغان‌هایی که با ما همکاری کردند به امریکا انتقال داده می‌شوند

© REUTERS / TOM BRENNERبایدن: افغان‌هایی که با ما همکاری کردند به امریکا انتقال داده می‌شوند
بایدن: افغان‌هایی که با ما همکاری کردند به امریکا انتقال داده می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که به افغان‌هایی که به ارتش امریکا همکاری کرده اند امکان درخواست پناهندگی و تابعیت را می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا در یک برنامه زنده در شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالات ساکنان سینسیناتی گفت: امریکا افغان‌هایی که به ارتش امریکا کمک کرده اند، امکان درخواست پناهندگی و تابعیت را خواهد داد.

امریکا تاکنون 2.5 هزار ویزه خاص برای افغان‌ها صادر کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
امریکا تاکنون 2.5 هزار ویزه خاص برای افغان‌ها صادر کرده است

وی در مورد موضوع مهاجرت، از «بچه‌هایی افغان که به سربازان امریکایی کمک کردند» نام برد. به گفته وی، افغانانی که خانواده‌های آنها «از آنچه که اتفاق می‌افتد تحت تاثیر قرار دارند، نمی‌تواند آنها را کنار گذاشت.

بایدن گفت: بنابراین ما به آنها فرصت را فراهم می‌کنیم تا دیده شود که آیا آنها از معیارهای ورود به امریکا به عنوان پناهنده برخوردار هستند تا تابعیت امریکا را دریافت کنند. من فکر می‌کنم این یک کار درست است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد که امریکایی‌ها از پایگاه‌‌ها در افغانستان بیرون نمی‌شوند تا زمانی که وضعیت اینگونه افغان‌ها مورد بررسی قرار نگیرد.

براساس گزارش‌ رسانه‌های امریکایی، حدود 18 هزار مترجم افغان با اعضای خانواده شان (53 هزار نفر می‌شود) امیدوارند که ویژه مهاجرت ویژه به امریکا را دریافت کنند.

یادآوری می‌کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала