محب هشدار داد: قرار است 15هزار جنگجوی تازه از مدارس پاکستان وارد افغانستان شوند

© Photo / NSCAfghanمحب هشدار داد: قرار است 15هزار جنگجوی تازه از مدارس پاکستان وارد افغانستان شوند
محب هشدار داد: قرار است 15هزار جنگجوی تازه از مدارس پاکستان وارد افغانستان شوند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از احتمال ورود بیش از 15 هزار جنگجوی دیگر از مدارس پاکستان به افغانستان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، گزارش های اطلاعاتی حکومت نشان می‌دهد که قرار است بیش از 15 هزار جنگجوی تازه از مدرسه های پاکستان برای جنگ وارد کشور شوند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
سفر محب به لندن برای رایزنی با مقامات امنیتی و سیاسی انگلیس

آقای محب در گفتگویی با یک رسانه خارجی ارتش پاکستان را به پشتیبانی نظامی، مالی و عاطفی از طالبان متهم می سازد.

مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید: «امسال دست کم 10 هزار نفر از مدرسه های پاکستان برای جنگ وارد خاک افغانستان شده اند. گزارش های اطلاعاتی نشان می‌دهند که قرار است بیش از ۱۵هزار جنگجوی تازه به افغانستان بیایند».

هرچند رهبری طالبان گفته که برای هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان را نمی دهد؛ اما مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید، طالبان هیچ گاهی راه شان را از گروه های هراس افگن جدا نکرده اند.

آقای محب می‌گوید: «تحریک اسلامی ازبکستان همکار طالبان است، در حالی که با داعش بیعت کرده است. این سه گروه با هم در بی ثبات کردن افغانستان همکاری می‌کنند. ما نمی توانیم این گروه ها را از هم مجزا بدانیم. عدم قطع رابطه طالبان با گروه‌های هراس افگن چندین بار از سوی حکومت افغانستان با بازداشت کردن اعضای گروه القاعده در ساحات زیر حاکمیت طالبان، اثبات شده است».

با این حال طالبان حکومت افغانستان را به میلی در روند مذاکرات صلح متهم می سازند؛ اما اکنون مشاور شورای امنیت ملی نیت طالبان را در مذاکرات نادرست می خواند.

وی افزوده است: «ما شاهد مذاکرات جدی از سوی طالبان نبوده ایم. آنها می خواهند از این مذاکرات به عنوان پیشبرد آجندای نظامی و همچون لابی برای اهداف نظامی خود استفاده کنند».

این در حالی است که طالبان حملات شان را در ماه های پسین به گونه بی پشینه شدت بخشیدن و ده ها ولسوالی زیر اداره این گروه درآمد، اما حکومت یک عامل درشت را معرفی می کند؛ خلای به میان آمده در نتیجه خروج نیروهای هوایی خارجی چون اکمالات را در بخش های از کشور به چالش کشاند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала