رسانه: کانادا به مترجمان افغان پناهندگی می‌دهد

© AP Photo / Marco Di Lauroرسانه: کانادا به مترجمان افغان پناهندگی می‌دهد
رسانه: کانادا به مترجمان افغان پناهندگی می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
کانادا به مترجمان افغان که با نیروهای ارتش این کشور همکاری کرده‌اند، پناهندگی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تورنتو استار به نقل از یک منبع آگاه در دولت کانادا گزارش داد، اتاوا شروع به بررسی درخواست‌های مهاجرت برای مترجمان افغان که با نیروهای کانادایی همکاری کرده بودند و اکنون توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه) تهدید می‌شوند، کرده است.

تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزارترجمان افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزار مترجم افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا

این روزنامه به نقل از مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا نوشت: بسیاری از شهروندان افغانستان برای کمک به کانادا در جریان ماموریت ما در افغانستان و پس از آن جان‌های خود را به‌خطر انداخته‌اند. اکنون آنها در معرض تهدید بیشتری از سوی طالبان قرار دارند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آنها را به محل امن منتقل کنیم.

روزنامه کانادایی خاطرنشان کرد که دولت مترجمان افغان که با ارتش کانادا و کارمندان سفارت کانادا در افغانستان همکاری کرده‌اند، کمک خواهد کرد. به گفته این روزنامه، برای انتقال آنها به کانادا، متقاضیان باید یک سری چک را انجام دهند.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала