تشدید حملات هوایی آمریکا به طالبان در حوالی کندهار

© Photo / Public Domain/U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Andrew Leeترکیه بیش از 100 اف-35 از امریکا میخرید
ترکیه بیش از 100 اف-35 از امریکا میخرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر حملات هوایی علیه گروه طالبان را در حوالی ولایت کندهار شدت بخشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، The Washington Post در گزارشی می‌نویسد: طی چند روز گذشته، ایالات متحده آمریکا حملات هوایی خود را در افغانستان علیه شبه نظامیان گروه طالبان (ممنوع در روسیه) افزایش داده است.

 این روزنامه به نقل از دو منبع نظامی گفته است که نیروی هوایی آمریکایی در دو روز گذشته حد اقل با  4 حمله هوایی علیه نیروهای طالبان از واحدهای نظامی ارتش افغانستان حمایت کرده است.

نگرانی امریکا از شدت گرفتن حملات طالبان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
نگرانی امریکا از شدت گرفتن حملات طالبان در افغانستان

روزنامه همچنین گزارش داد حملات هوایی آمریکا حاکی از استراتژی واشنگتن در حمایت از نیروهای دولتی افغانستان تا خروج نیروهایش از این کشور است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز اخیرادریک  کنفرانس خبری گفت: «ما به انجام حملات هوایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم.» او افزود که ژنرال مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا دستور این حملات را داده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، به خبرگزاری رویترز گفت که حملات هوایی چهارشنبه شب آمریکا در حوالی شهر قندهار رخ داد و در نتیجه آن سه عضو طالبان کشته و دو خودرو نابود شدند.

او گفت: «ما حملات هوایی را تایید و به‌ شدت محکوم می‌کنیم، زیرا نقض آشکار توافق دوحه است که می‌گوید پس از ماه مه نباید حمله‌ای صورت گیرد.

مجاهد افزود: «اگر [آمریکایی‌ها] دست به هر عملیاتی بزنند، خود مسئول پیامدهایش خواهند بود.»

توافق‌نامه صلح دوحه در 29 فبروری 2020 میان دولت دونالد ترامپ و طالبان امضا شد و بر مبنای آن، اگر طالبان ضمانت‌های امنیتی می‌داد، نیروهای خارجی باید از افغانستان خارج می‌شدند.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала