موافقت بایدن با اختصاص 100 میلیون دالر کمک به پناهندگان افغان

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
در پی تعهد جو بایدن به ادامه حمایت از افغانستان در تماس تلفنی با اشرف غنی، دولت آمریکا با اختصاص مبلغ صد میلیون دالر به پناهندگانافغانستان موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با اختصاص مبلغ 100 میلیون دلار از یک صندوق ویژه تأمین نیازهای مبرم و غیر منتظره پناهندگان به افغانستان موافقت کرد.

نامه رسانه‌های امریکایی به بایدن: خبرنگاران افغان‌ ما را به امریکا انتقال دهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
نامه رسانه‌های امریکایی به بایدن: خبرنگاران افغان‌ ما را به امریکا انتقال دهید

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن همچنین موافقت کرده مبلغ 200 میلیون دالر در قالب خدمات و تامین نیاز سازمان های دولتی پرداخت شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آپریل گذشته اعلام کرد که دولت بایدن با کنگره برای اختصاص کمک‌های غیرنظامی دیگر به افغانستان به مبلغ 300 میلیون دالر همکاری می‌کند.

روز جمعه بایدن در تماس تلفنی با اشرف غنی، همتای افغان خود متعهد شد که به حمایت از افغانستان ادامه دهد.

در این تماس رئیس جمهور آمریکا همچنین به همتای افغان خود گفت که ایالات متحده به حمایت خود از افغانستان، ابه ارزش 3،3 میلیارد دالر کمک های بشردوستانه به ارتش و کمک به رشد و شکوفایی آن ادامه خواهد داد.

یادآوری می‌کنیم، که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала