نبیل: روزانه هزاران ملیشه پاکستانی از راه اسپین بولدک آزادانه وارد افغانستان می شوند

© Photo / Facebook/RNرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی می گوید که روزانه یک هزار ملیشه پاکستانی برای جنگ از طریق اسپین بولدک وارد افغانستان می شوند.

به گزارش اسپوتنیک،رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی می گوید که در صورتی که حکومت گذرگاه مرزی اسپین بولدک را آزاد نکند. فرصت نجات کشور از دست می رود. او گفته که روزانه یک هزار ملیشه پاکستانی از این طریق وارد کشور می شود و به ولایت های مختلف می روند.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در فیسبوکش نوشته که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود و حكومت اسپين‌بولدک را دوباره به بسيار زودى آزاد نسازد، همه روزه به‌طور اوسط يک‌هزار مليشهٔ پاكستانى و ديگر تروریستان خارجى در لباس طالبان به‌گونهٔ آزادانه داخل افغانستان می شوند.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2021
کشته شدن تروریست های پاکستانی در حمله هوایی ارتش در نیمروز

او نوشته است که این جنگجویان، سهميه وار به ولایت‌های مختلف وارد و آماده جنگ و تجاوز مستقیم بر خاک افغانستان می‌شوند.

رئیس پیشین امنیت ملی گفته است که «همين اكنون تمام مراكز جلب و جذب و تنظيم اين تروريستان تحت نظارت و مديريت مستقيم لشكر طيبه/ جيش محمد/ حزب المجاهدين به سركردگى حافظ سعيد، صلاح الدين، عبدالرحمن مكى و ديگر سازمان های تروريستى  به همكارى عبدالله گل پسر جنرال حميدگل، اعجازالحق پسر جنرال ضيالحق، كرنيل نعمان پسر كرنيل امام، و افسرMI-206 پاكستان به اسم ميجر عابد مشهور به (عابد بهايى) در چندين شهر پاكستان دوباره فعال گرديدند و جهت تمويل اين گروپ هاى تروريستى موسسه خيريه "فلاح انسانيت" را دو باره فعال ساختند و از تمامى كشورهايي كه در عقب ترويج و افراطيت در اين منطقه جهت تعقيب اهداف خود هستند، پول جمع آورى مي كنند.»

 وی افزوده است «در پهلوى رستورانت رفتن و احساسات تويیترى كه بدون‌شک حق شهروندى‌تان است، لطفاً جلوی مصيبت‌هايي كه از هر بندر و ديوار وارد افغانستان می‌شود را با تدبیر بگيريد.» 

قابل ذکر است که طالبان هفته گذشته ادعا کردند که شهرک اسپین بولدک و دروازه چمن را به دست آورده‌اند. به دنبال این ادعا، تصرف اسپین بولدک توسط طالبان زمانی جنجال‌برانگیز شد که امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهور افغانستان گفت پاکستان به گونه رسمی به دولت افغانستان هشدار داده در منطقه اسپین بولدک عملیات هوایی انجام ندهد. این ادعا از سوی پاکستان رد شد. 

این در حالی است که شیخ‌رشید احمد، وزیر امور داخله پاکستان گفته است که با آغاز تشدید جنگ در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان، نیروهای این کشور را در امتداد مرزی با افغانستان جابه‌جا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала