تحولات در افغانستان؛ محور رایزنی پوتین و رئیس جمهور ازبکستان

© Sputnik / Michael Klimentyevتحولات در افغانستان؛ محور گفتگوی تلفنی پوتین و رئیس جمهور ازبکستان
تحولات در افغانستان؛ محور گفتگوی تلفنی پوتین و رئیس جمهور ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
روسای جمهوری روسیه و ازبکستان در جریان گفت‌وگویی تلفنی در خصوص هماهنگی کامل اقدامات دو کشور با توجه به وخامت اوضاع در افغانستان و خطرات امنیتی برای آسیای مرکزی بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، پوتین رئیس جمهور روسیه با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در یک تماس تلفنی تحولات در افغانستان را مورد بحث قرار داد.

رئیس جمهورروسیه تولد همتای ازبکستانی خود را تبریک گفت.

پوتین و امام‌علی رحمان چالش‌های امنیتی از جانب افغانستان را به بحث گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2021
تماس اضطراری امام علی رحمان با ولادیمیر پوتین

رهبران روسیه و ازبکستان، روابط میان دو کشور، مشارکت استراتژیک و همکاری های منطقوی، از جمله تعامل در مبارزه با شیوع ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

تحولات در افغانستان از جمله موضوعات مهم این تماس تلفنی بود. در این تماس تلفنی دو طرف توافق کردند که ارتباطات دوجانبه ادامه یابد.

شایان ذکر است که پیش ازاین روسای جمهوری روسیه و تاجیکستان در جریان گفت‌وگویی تلفنی در خصوص هماهنگی کامل اقدامات دو کشور با توجه به وخامت اوضاع در مناطق شمالی افغانستان و خطرات امنیتی برای آسیای مرکزی به توافق رسیدند.

روز پنج‌شنبه "آندری رودینکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز نگرانی کرده بود که ولایت‌های شمالی افغانستان به نقاط داغ جدید درگیری‌های نظامی تبدیل شده و این وضعیت از لحاظ تأمین امنیت متحدان روسیه در منطقه آسیای مرکزی بسیار قابل توجه است. "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز اعلام کرده که طرف روسی دائماً روند اوضاع کنونی در مناطق شمال افغانستان را با شرکای خود در منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала