امریکا و اروپا خواهان حکومت انتقالی در افغانستان شدند

© AP Photo / Virginia Mayoامریکا و اروپا خواهان حکومت انتقالی در افغانستان شدند
امریکا و اروپا خواهان حکومت انتقالی در افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی، خواهان تشکیل یک دولت انتقالی در افغانستان شدند

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان کشورهای یادشده در یک اعلامیه مشترک از دولت افغانستان و گروه طالبان خواستند تا در مورد تشکیل یک حکومت انتقالی به توافق برسند.

در این اعلامیه آمده که توافق دولت افغانستان و گروه طالبان روی همۀ مسایل صلح، زمان‌گیر است.

سفارت امریکا و سفارت‌خانه برخی کشورهای اروپایی این اعلامیه را به صورت همزمان منتشر کرده اند.

کاهش قابل توجه خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس از شرایط دست‌یابی به این توافق خوانده می‌شود. نماینده‌گان ویژۀ این کشورها از ادامۀ سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان و موارد نقض حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

این کشورها در اعلامیه خود نوشته اند که از حاکمیت هیچ دولتی که بر اساس زور به میان بیاید حمایت نمیکنند و باور دارند که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد.

این در حالی است که پس از حدود سه ماه ادامۀ خشونت‌های گسترده در کشور هیأت بلندپایۀ دولت افغانستان به سرپرستی عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور به دوحه سفر کرد و با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان دیدار کرد.

هرچند این دیدار به کاهش خشونت‌ها منجر نشد، اما پس از این دیدار گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر از سر گرفته شده است.

طالبان نیز می‌گویند تا زمانی که محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور در قدرت باشد، رسیدن به صلح دشوار خواهد بود. آقای غنی اما با روی کار آمدن حکومت انتقالی مخالف است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала