کمبود آرد در هرات هشدار تازه اتحادیه نانوایان

© Sputnik / T.Azimکمبود آرد در هرات هشدار تازه اتحادیه نانوایان
کمبود آرد در هرات هشدار تازه اتحادیه نانوایان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2021
عضو شوید
رییس اتحادیه نانوایان هرات از مردم و فروشنده‌گان آرد می‌خواهد که اگر آرد ذخیره دارند، برای مصرف مردم در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند تا مشکل کم‌بود آرد مدیریت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، اتحادیه نانوایان هرات از کم‌بود آرد و احتمال مسدود شدن برخی نانوایی‌ها هشدار می‌دهد. عبدالظاهر رحیمی، رییس این اتحادیه می‌گوید که به دلیل مسدود شدن گذرگاه مرزی تورغندی، از چند روز به این‌سو واردات آرد به هرات متوقف شده است.

به گفته او، کم‌بود آرد در تمام نانوایی‌ها وجود دارد و نانوایان در روزهای اخیر ذخیره‌های آردشان را برای پخت نان مصرف کرده‌اند. وی افزود که بهای آرد طی چند روز گذشته از یک هزار و 400 به یک هزار و 800 افغانی افزایش یافته است.

رییس اتحادیه نانوایان هرات از مردم و فروشنده‌گان آرد می‌خواهد که اگر آرد ذخیره دارند، برای مصرف مردم در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند تا مشکل کم‌بود آرد مدیریت شود.

انتشار نامه ای از طالبان در سایت های اجتماعی: ما نمی توانیم با موج از مردم مبارزه کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
انتشار نامه ای از طالبان در سایت های اجتماعی: ما نمی توانیم با موج از مردم مبارزه کنیم

از حدود سه هفته به این‌سو گمرک تورغندی هرات در اختیار طالبان قرار دارد و آرد وارد نشده است.

طی روزهای اخیر بندرهای مرزی تورغندی و اسلام‌قلعه در هرات و بندر مرزی ابونصر فراهی در ولایت فراه از کنترل حکومت خارج شد و به دست طالبان افتاد. هرچند روند ورود محموله‌های وارداتی از گمرک‌های اسلام‌قلعه و ابونصر فراهی آغاز شد، اما در گمرک تورغندی وضعیت به حالت عادی بازنگشته است.

با تصرف گذرگاه‌های مرزی به دست طالبان نگرانی‌ها از تحریم اقتصادی شهرهای بزرگ افغانستان افزایش یافته است. آرد مصرفی هرات پیش از این از پاکستان وارد می‌شد، اما از حدود هشت سال به این‌سو واردات آرد از قزاقستان انجام می‌شود.

مقام‌های محلی هرات تاکنون در پیوند به مسأله کم‌بود آرد اظهار نظری نکرده‌اند. در شهر هرات حدود ۸۹۰ نانوایی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به گونه میان‌گین روزانه پنج بوری آرد مصرف می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала