سازمان ملل: طالبان با سایر گروه‌ های تروریستی روابط نزدیک دارد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل: طالبان با سایر گروه‌ های تروریستی روابط نزدیک دارد
سازمان ملل: طالبان با سایر گروه‌ های تروریستی روابط نزدیک دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل ادامه روابط طالبان با گروه های تروریستی و شبکه القاعده را تائید کرده است. بربنیاد این گزارش اعضای شبکه القاعده، گروه تروریستی آسیای میانه و اعضای گروه ترکستان شرقی در افغانستان حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کشور روز گذشته ( یکشنبه  25 جولای) طی یک اعلامیه خبر داده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و هشتمین گزارش نظارتی تحریم هایش یک بار دیگر تداوم روابط طالبان را با گروه های تروریستی بین المللی به شمول شبکه القاعده تایید کرده است.

در گزارش آمده است که گروه تروریستی القاعده با حمایت طالبان، حد اقل در 15 ولایت شرقی و جنوب شرقی افغانستان حضور دارد. افزون بر این، گروه القاعده شبه قاره هند در بخش های زیر اداره طالبان در ولایت های قندهار، هلمند و نیمروز فعالیت دارند.

هشدار تازه؛ روابط طالبان و القاعده فراتر از روابط ایدیولوژیک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
هشدار تازه؛ روابط طالبان و القاعده فراتر از روابط ایدیولوژیک است

بربنیاد این گزارش در حملات اخیر طالبان در شمال افغانستان اعضای گروه تروریستی آسیای مرکزی از جمله گروه جهاد اسلامی نیز طالبان را همراهی می کرده است.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه به نقل از گزارش نظارتی سازمان ملل متحد گفته است که اعضای جنبش اسلامی ترکستان شرقی که با شبکه القاعده همسویی دارد وعلیه دولت چین می جنگد، نیز در ولایت بدخشان حضور داشته اند.

وزارت امور خارجه افغانستان از مستند سازی تداوم روابط گروه طالبان با گروه های تروریستی بین المللی و منطقه یی در افغانستان از سوی شورای امنیت ملی افغانستان قدر دانی کرده و فعالیت گروه های تروریستی بین المللی و منطقه یی را در تبانی با طالبان در این کشور تهدید جدی به منطقه و جهان می داند.

این وزارت به برسی و پیگیری "جنایت های ضد بشری" طالبان از سوی نهاد های معتبر و مستقل بین المللی تاکید ورزیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала