دیدار عبدالله عبدالله با نماینده ای ویژه ای سازمان ملل متحد

© Office of the High Council for National Reconciliation of the Islamic Republic of Afghanistanدیدار عبدالله عبدالله با نماینده ای ویژه ای سازمان ملل متحد
دیدار عبدالله عبدالله با نماینده ای ویژه ای سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی افغانستان با نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد دیدار کرد.

عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عبدالله: آخرین فرصت‌ ها برای رسیدن به صلح پایدار هنوز باقی است

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای شورای آشتی ملی افغانستان نوشت» دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ای ملی، پس از ظهر امروز (سه‌شنبه، 5 اسد) با خانم دیبورا لاینز نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، در قصر سپیدار دیدار کرد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در این دیدار رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با اشاره به نشر گزارش نمایندگی سازمان ملل متحد که در آن آمده است؛ در شش ماه نخست سال روان میلادی، تلفات افراد ملکی افزایش چشم‌گیر یافته است، گفت: افزاش تلفات افراد ملکی مایه‌ی اندوه عمیق همه‌ی ما شده است. متأسفانه پیامد جنگ غیر از این نیست.
بر پایه این گزارش، دکتور عبدالله عبدالله در این دیدار گفته است، که دولت افغانستان بر پایان جنگ و خون‌ریزی همواره به صلح تأکید کرده است. طالبان باید بدانند که ادامه‌ی جنگ تنها به درد و رنج مردم افغانستان می‌افزاید. من با مسئولان حکومتی نیز صحبت می‌کنم تا در باره‌ی حفظ جان افراد ملکی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
این شورا افزوده است، که رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان در باره‌ی نشست دوحه، آمادگی برای اشتراک نشست ویژه‌ی بورد مشترک نظارت و انسجام که فردا در ارگ برگزار خواهد شد نیز صحبت کرد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که خانم دیبورا لاینز نماینده‌ی سازمان ملل متحد گفت که افزایش تلفات افراد ملکی سبب نگرانی این سازمان شده است. وی تأکید کرد که باید طرف‌های منازعه بدانند تشدید و ادامه‌ی جنگ راه حل نیست. این سازمان برای رسیدن به یک توافق سیاسی تلاش می‌کند.

یادآوری می کنیم، که هم اکنون درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان در بسیاری از ولایت های افغانستان به شدت جریان دارد و روزانه بیش از صد جنگجوی گروه طالبان در این درگیری ها کشته می شوند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала