وزیر دفاع روسیه: ماموریت غرب در افغانستان ناکام شده است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع روسیه: ماموریت غرب در افغانستان ناکام شده است
 
وزیر دفاع روسیه: ماموریت غرب در افغانستان ناکام شده است 
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه می گوید که مقامات افغانستان تقریباً وضعیت را کنترل نمی توانند، در حالی که تروریست ها موقعیت خود را تقویت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی سویگو، وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای گفت: "ماموریت آمریکا و ناتو در افغانستان شکست خورده است؛ وضعیت در کشور به سرعت رو به نابسامانی است و عملاً از کنترل مقامات خارج شده است".

سرگئی شویگو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2017
سرگئی شویگو: "سه ضلعی اتمی" ما آماده است

وی افزود که گسترش حوادث در مناطق مرزی شمال کشور و مهاجرت گسترده افغانها به خاک تاجیکستان و ازبکستان نشان می دهد که توافق میان ایالات متحده و "طالبان" اجرا نشده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، اوضاع در افغانستان "به سرعت در حال وخامت و عملاً از کنترل مقامات خارج شده و "طالبان" در حال حاضر بیشتر مناطق را تحت کنترل خود دارد."

شویگو گفت: "از نگرانی های اصلی تقویت مواضع داعش (ممنوع در روسیه) و سایر سازمان های تروریستی بین المللی است که منجر به افزایش تهدید نفوذ آنها به کشورهای همسایه شده است. بنابراین، باید بپذیریم که مأموریت ایالات متحده آمریکا و ناتو در افغانستان شکست خورده است".

گفتنی است که وزیر دفاع روسیه روز گذشته  برای نظارت بر رزمایش مشترک نیروهای نظامی تاجیکستان، ازبکستان و روسیه وارد دوشنبه، پایتخت تاچیکستان شد.

روسیه، تاجیکستان و ازبکستان قرار است ماه آتی میلادی در مرز تاجیکستان و افغانستان رزمایش برگزار کنند. مسکو برای تقویت تاجیکستان جنگ افزارهای جدید به این کشور ارسال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала