منبع: عروس طاهر یولداش برای سربازگیری با 10 خانواده ازبکستانی وارد افغانستان شده است

© سپاه 209 شاهین منبع: عروس طاهر یولداش برای سربازگیری با 10 خانواده ازبکستانی وارد افغانستان شده است
منبع: عروس طاهر یولداش برای سربازگیری با 10 خانواده ازبکستانی وارد افغانستان شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
فرمانده لوای دوم قول‌اردوی 209 شاهین در جوزجان می گوید که زنان ازبکستانی شکست اعضای خانوادۀ خود را دیده‌اند و با این حرکت بار دیگر شکست می‌خورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، یک منبع که نخواست هویتش فاش شود، می‌گوید که پس از پسر و دختر طاهر یولداش، حالا عروس طاهر یولداش با چندین خانوادۀ ازبکستانی به‌خاطر سربازگیری برای طالبان وارد ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپۀ جوزجان شده است.

به گفتۀ منبع، شمار این خانواده‌های ازبکستانی هم‌اکنون به 10 خانواده می‌رسد و آنان به تازه‌گی از فاریاب وارد این ولایت شده‌اند.

در همین حال، عبدالغنی نظامی، فرمانده لوای دوم قول‌اردوی 209 شاهین در جوزجان به سلام‌وطندار می‌گوید، ترسی از سربازگیری زنان ازبکستانی ندارند و در برابر هر گروهی که برای برهم‌زدن نظم و آرامش مردم عمل کند، می‌ایستند.

کشته شدن بیش از 2 هزار غیر نظامی در چهار ماه گذشته توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
کشته شدن بیش از 2 هزار غیر نظامی در چهار ماه گذشته توسط طالبان

به گفتۀ فرمانده لوای دوم قول‌اردوی 209 شاهین در جوزجان، زنان ازبکستانی شکست اعضای خانوادۀ خود را دیده‌اند و با این حرکت بار دیگر شکست می‌خورند.

با این حال، شماری از فرماندهان مارشال عبدالرشید دوستم در جوزجان نیز می‌گویند که طالبان برای جنگ از میان مردم سربازگیری می‌کنند و برای آن‌ها از 500 تا 200 افغانی پرداخت می‌شود.

عبدالصمد رحمانی، از فرماندهان مارشال عبدالرشید دوستم اما دربارۀ حضور و نبرد طالبان در جوزجان می‌گوید که این گروه برای سربازگیری خود روی‌کردی تازه اختیار کرده‌اند: "عصرها به خانه‌های مردم قوش‌تپه و درزاب می‌روند و برای فردای آن‌روز به مردان خانواده دستور رفتن به میدان جنگ را می‌دهند".

به گفتۀ عبدالصمد رحمانی، هم‌اکنون با ادامۀ این وضعیت جوانان بسیاری تن به مهاجرت‌های نامنظم داده و جوزجان را به قصد سفر به اروپا ترک کرده‌اند.

طالبان هنوز در این باره چیزی نگفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала