تخصیص بودجه 1.1 میلیارد دالری /خوش‌ آمد گویی بایدن به مترجمان افغان

© REUTERS / Kevin Lamarqueامضای بودجه 1.1 میلیارد دالری /خوش‌ آمد گویی بایدن به مترجمان افغان
امضای بودجه 1.1 میلیارد دالری /خوش‌ آمد گویی بایدن به مترجمان افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
در آستانه تکمیل شدن خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، کنگره ایالات متحده سند بودجه 1.1 میلیارد دالری را برای پذیرش مترجمان افغانستانی در آمریکا به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده  آمریکا قانونی را برای تأمین هزینه های مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان امضا کرده است.

در این سند که از سوی کنگره به تصویب رسید حدود نیم میلیون دالر برای حمایت های بشردوستانه از مهاجران افغان و 600 میلیون دالر برای حمایت از برنامه ویژه ویزا برای آنها اختصاص داده می شود.

گفتنی است نخستین گروه ترجمانان افغان صبح روز گذشته (30 جولای) وارد ایالات متحده‌ی آمریکا شدند. تعداد این ترجمانان با اعضای خانواده‌های‌شان حدود دوهزار و 500 نفر گزارش شده است.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
قانون‌گذاران آمریکایی: ترجمانان افغان به کشور سوم منتقل می‌گردند

مقام‌های ارشد ایالات متحده‌ی از جمله جو بایدن، رییس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آن کشور به این گروه از شهروندان افغان خوش‌آمدید گفته و تأکید کرده‌اند که به کمک با کسانی که شجاعانه با آمریکا کار کردند تا آینده‌ی بهتری برای افغانستان ساخته شود، متعهد اند.

جو بایدن در بیانیه‌اش که در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، گفته است که به وعده‌ی خود به هزاران شهروند افغانستان که شانه به شانه و همگام با نظامیان و دیپلمات‌های آمریکایی در بیست سال گذشته کار کردند، عمل می‌کند.

بایدن افزوده است که به سرعت تلاش می‌کند تا افغان‌های واجد شرایط را از افغانستان خارج و به امریکا یا کشور سومی منتقل کند.

آقای بایدن همچنین گفته است که اگرچه نیروهای امریکایی در حال خروج از افغانستان اند، اما ایالات متحده به کمک‌های امنیتی، بشردوستانه و انکشافی به مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

بایدن تأکید کرده است که مردم افغانستان را در راستای حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته حمایت می‌کنند و به پشتی‌بانی دیپلماتیک از روند صلح افغانستان نیز ادامه خواهند داد.

رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا در این بیانیه‌ی خود خواهان کاهش فوری خشونت در افغانستان شده است.

او از تمامی بازی‌گران منطقه‌ای خواسته است طرف‌های افغان را به بازگشت بدون تأخیر به میز مذاکره ترغیب کنند، تا به‌گفته‌ی او، مردم افغانستان به یک توافق سیاسی پایدار و عادلانه که صلح و امنیت را به ارمغان بیاورد، دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала