تلفات هرات به 20 کشته و 90 زخمی رسید

© Photo / HeratPGOتلفات هرات به 20 کشته و 90 زخمی رسید
تلفات هرات به 20 کشته و 90 زخمی رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
ر جریان چهار روز درگیری با طالبان در شهر و ولسوالی های هرات، بیست نفر کشته و 90 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز به گزارش شفاخانه ولایت خبر داده است که در جریان چهار روز درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی هرات، 20 تن نظامیان و اشخاص ملکی کشته و بیش از 90 تن دیگر زخمی شده اند.

سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید

همانطور که در این پیام ذکر شده است، طالبان به نواحی مرکزی هرات تعرض نموده اند. گفته می شود که از 17 ولسوالی ولایت هرات، تنها یک ولسوالی به نام گذره تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد. در نتیجه پیشروی شبه نظامیان، صدها تن از باشنده‌گان هرات خانه های خود را ترک کرده اند.

بر اساس آخرین گزارشات، در چهار روز گذشته، نبردها در قسمت غربی هرات، در مناطق گذر و کرخ رخ داده است. در این درگیری ها دست کم 16 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند. مقامات محلی به نوبه خود می گویند که "طالبان در جریان درگیری ها متحمل خسارات سنگینی شده اند." آنها همچنین خاطرنشان می کنند که درگیری با شبه نظامیان در روستاهای غرب شهر شدت گرفته است.

دولت روز یکشنبه نیروهای کمکی را برای مبارزه با شبه نظامیان به شهر هرات فرستاد. عبدالرحمان رحمان معاون ارشد وزیر امور داخله از این شهر دیدن کرد. وی گفت که به زودی عملیات گسترده ای علیه طالبان در این شهر آغاز می شود.

تلفات سنگین طالبان در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
تلفات سنگین طالبان در هرات

او گفت: "ما با نیروهای امنیتی از کابل وارد شدیم و آنها به نیروهای هرات پیوستند. ما در اسرع وقت برای حفاظت از مردم هرات اقدام خواهیم کرد."

در افغانستان ، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان وجود دارد که مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حمله ای را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند. بی ثباتی در افغانستان در پی وعده های دولت امریکا مبنی بر تکمیل خروج نیروهای خود از خاک افغانستان تا 11 سپتامبر در حال افزایش است. در سال 2020، مقامات واشنگتن و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند. این قانون خروج نیروهای خارجی از افغانستان در 14 ماه و آغاز گفتگو بین الافغانی پس از مبادله اسرا را پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала