غنی: تمرکز من روی "وحدت ملی و یکپارچگی" ماست؛ مقابل هیچ نیروی ویرانگر زانو نمی‌زنم

© @https://twitter.com/ARG_AFG غنی: تمرکز بیشتر من امروز روی وحدت ملی و یکپارچگی ماست
 غنی: تمرکز بیشتر من امروز روی وحدت ملی و یکپارچگی ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
رئیبس جمهور غنی در نشست شورای ملی اظهار داشت: امروز مردم ما در معرض یک تجاوز آشکار قرار دارند که مبنای آن فتنه و ابزار آن مکر و خدعه است. اکنون وقت اتحاد وهمبستگی است وفرصت برای جدا ساختن ملامت و سلامت نیست.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی در نشست فوق العاده شورای  ملی که  به منظور ارائه موقف جنگ و صلح  در کشور فراخوانده شده گفت، امروز تجاوز آشکار بر ما تحمیل شده، این جنگی است بر ما تحمیل شده است.

رئیس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
غنی به کوچی ها: ملا هیبت الله اگر زنده است؛ پیدایش کنید

ریس جمهور گفت: « واضح می گویم که امروز مردم ما در معرض یک تجاوز آشکار قرار دارند که مبنای آن فتنه و ابزار آن مکر و خدعه است. این فتنه بر ما تحمیل شده است. حکم خداوند است که اگر کسی متجاوز است و دست از تجاوز بر نمی دارد، جنگیدن در مقابل شر و فتنه آن گروه وجیبه یک جامعه مسلمان است.»

آقای غنی گفت، ما پیش بین برای تمام خطرات و فرصت ها هستیم و نیرو های دفاعی و امنیتی ما این قابلیت را دوباره پیدا کرده اند تا در شش ماه آینده به حالت استقرار برسند و بعد از آن دوباره به حالت مطلوب برگردیم.

رئیس جمهور غنی در ادامه افزود: « من انسان واقعبین هستم. در گذشته زنده گی نمی کنم، مسوولیتم را احساس میکنم و میدانم که اکنون وقت اتحاد وهمبستگی است و فرصت برای جدا ساختن ملامت و سلامت نیست، قضاوت در مورد گذشته نزدیک را به وجدان آگاه هر مرد و زن افغان میگذارم. تمرکز امروز من بر وحدت ملی و یکپارچگی ماست.»

اشرف غنی گفت: به صراحت برای تان می‌گویم که وظیفۀ من در این امانتی که مردم افغانستان برایم سپرده اند، عاطفی شدن و احساساتی شدن نیست. مردم از من می‌خواهند تا افغانستان را مدبرانه و قاطعانه با هم از این آزمون بقا بگذارنیم. در حالی که این بربادی و خونریزی که بر ملت ما تحمیل می‌شود و روزانه سلول سلول بدنم را می‌آزارد، من ثابت و محکم در جایم ایستاده هستم.

رئیس جمهور گفت: «من یک مرام مقدس دارم! می‌خواهم که نسل‌های کنونی و آینده در یک افغانستان آباد، مرفه، آزاد و سربلند زندگی کنند. تعهد من برای ملت افغانستان این است که در مقابل هیچ نیروی ویرانگر زانو نمی‌زنم. یا در میز واقعی مذاکره زانو به زانو می‌نشینیم یا در میدان جنگ زانوهای شان را می‌شکنیم».

گفتنی است،  رئیس جمهور غنی این نشست فوق العاده را به منظور ارائه موقف جنگ و صلح کشور فراخوانده است.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان در آغاز نشست فوق العاده مجلسین شورای ملی تاکید کرد که از تمام برنامه‌های صلح خواهانه حکومت در کشور حمایت می‌کند.

این نشست در حالی فراخوانده شده که اعضای شورای ملی در رخصتی تابستانی به سر می برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала