سخنگوی طالبان در مورد حمله به دفتر سازمان ملل در هرات وضاحت داد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان به نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد حمله به دفتر این نهاد در ولسوالی گذره ولایت هرات وضاحت داد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) با نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله به دفتر این نهاد در ولایت هرات را مورد بحث قرار داده است.

سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
سازمان ملل به طالبان: در مورد حمله به دفتر هرات تحقیق کنید

سخنگوی طالبان در توییتر نوشت: هیئتی از طالبان به ریاست، ملا عبدالحق وثیق، مسئول بخش روابط طالبان با کشورهای اروپایی با استیو بروک، معاون یوناما دیدار کرد. در این ملاقات ، آنها درباره حادثه اخیر با دفتر یوناما در ولسوالی گ  در ولایت هرات صحبت کردند."

سخنگوی طالبان گفته است: «دفتر یوناما در هرات سالم است و مشکلی ندارد. البته این دفتر در مجاورت میدان جنگ قرار داشت که ممکن است در جریان درگیری و تبادل آتش توسط نگهبانان آسیب دیده باشد، اما پس از رسیدن طالبان مسلح به این دفتر، محل امن شد.»

به گفته شاهین، وقتی جنگجویان طالبان به منطقه رسیده‌اند هیچ حمله‌ای علیه ساختمان سازمان ملل در جریان نبوده است.

این در حالی است که پیشتر سازمان ملل از گروه طالبان خواست که در مورد حمله بر دفتر این سازمان در شهر هرات توضیح بدهند. گروه طالبان دو روز قبل دفتر یوناما را در هرات با موشک هدف گرفتند.

این نهاد تأکید کرده است که طالبان باید در مورد این حمله و نیز کشته شدن یک سرباز افغان که وظیفه محافظت از دفتر سازمان ملل متحد را داشت، پاسخ‌گو باشند.

حمله به دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد روز جمعه اتفاق افتاد. این حمله با واکنش‌های گسترده در سطح ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

حمله طالبان به شهر هرات از روز پنج‌شنبه آغاز شد و همین اکنون نیز در بخش‌هایی از این شهر جنگ جریان دارد.

جیک سولیوان مشاورامنیت ملی کاخ سفید این حمله را محکوم کرده و گفته است "سازمان ملل متحد در افغانستان نهادی غیرنظامی است که صرفا بر حمایت ار برقراری صلح و پیشبرد حقوق تمام افغان‌ها تمرکز داد و برای تامین اهداف انسان‌دوستانه و توسعه فعالیت می‌کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала