رییس‌جمهورغنی: افغانستان با آزمون بقا رو به‌رو است

© Photo / ARG رییس‌جمهورغنی: افغانستان با آزمون بقا رو به‌رو است
  رییس‌جمهورغنی: افغانستان با آزمون بقا رو به‌رو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
رییس جمهور افغانستان اعلام کرد که حضور نظامی جهان در افغانستان، پایان یافته‌است و اکنون مسؤولیت رقم زدن آینده بردوش خود افغانان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رییس‌جمهور غنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اسد) در نشست ویژۀ شورای ملی می‌گوید که افغانستان با آزمون بقا رو به‌رو است و ملت برای گذار موفقانه از این آزمون، باید بسیج شود.

نشست مشورتی اشرف غنی با رهبران سیاسی و جهادی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
نشست مشورتی اشرف غنی با رهبران سیاسی و جهادی 

آقای غنی در سخنرانی‌اش در یک نشست فوق‌العاده شورای ملی امروز اعلام کرد که حضور نظامی جهان در افغانستان، پایان یافته‌است و اکنون مسؤولیت رقم زدن آینده بردوش خود افغانان است.

آقای غنی خطاب به اعضای هردو مجلس شورای ملی می‌گوید که کشور با یورش بی‌پشینه رو به‌روست و آنان با هزاران تن در سراسر کشور ارتباط دارد و نیاز است تا آنان را برای دفاع از نظام، بسیج کند.

او از آغاز پلان امنیتی شش ماهه برای بهبود اوضاع امنیتی خبر می‌دهد.

او با اشاره به حمله‌های تهاجمی طالبان می‌پرسد که ملت افغانستان اجازه نمی‌دهد تا مدرسه "اکوره ختک" سرنوشت آیندۀ شان را، رقم بزند.

به‌گفتۀ رییس‌جمهور طالبان نه تنها ظالم‌تر شده‌اند، بل روابط شان را با گروه‌های هراس‌افگن تقویت کرده و درتبانی با گروه‌های قاچاقبر بندرها را می‌خواهند بگیرند.

اما طالبان پیش از این روابط با گروه های هراس‌افگن خارجی را، رد کرده‌اند.

رییس‌جمهور تأکید کرد که مشکل کنونی از زمانی آغاز شد که فشار بر جمهوریت و دیموکراسی از بیرون آغاز و تلاش برای مشروعیت بخشیدن یک گروه هراس‌افگن، شدت بخشیده شد.

ریبس جمهور غنی پیش از این در نشست شورای ملی اظهار داشت که امروز مردم ما در معرض یک تجاوز آشکار قرار دارند که مبنای آن فتنه و ابزار آن مکر و خدعه است. اکنون وقت اتحاد وهمبستگی است وفرصت برای جدا ساختن ملامت و سلامت نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала