ادامه جنگ در هرات؛ مناطق وسیعی پاکسازی و 41 طالب هم کشته شدند

© Ministry of Defense کشته شدن ۵۲ جنگجوی طالبان در هرات
کشته شدن ۵۲ جنگجوی طالبان در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
در هفتمین عملیات نیروهای امنیتی در ولایت هرات، علاوه بر کشته شدن 41 جنگجوی طالب، مناطق پل پشتون، پل مالان، آسیا کلوخی، پل رواشان، هواده هرات از وجود طالبان پاکسازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی امروز (سه شنبه، 12 اسد) اعلام کرده که روز گذشته، نیروهای دفاعی، امنیتی، کوماندو ها و بسیج مردمی با حمایت قوای هوایی، در مربوطات شهر هرات مرکز این ولایت، طی عملیات مشترک طالبان را هدف قرار دادند.

شعار مردم هرات در حمایت از ارتش افغانستان: الله اکبر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
شعار مردم هرات در حمایت از ارتش افغانستان: الله اکبر

این وزارت می گوید که در نتیجه این عملیات، 41 جنگجوی طالبان کشته شده، 32 تن دیگر از آنان زخمی شدند و همچنین مقداری از سلاح و مهمات شان تخریب گردید.

وزارت دفاع گفته که در عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی با همکاری بسیج مردمی، مناطق پل پشتون، پل مالان، آسیا کلوخی، پل رواشان، هواده  این شهر نیز از وجود طالبان، پاکسازی شده است.

روز گذشته مقام ها در ولایت هرات گفته بودند که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ورودی‌های شهر هرات ادامه دارد و در نتیجه این درگیری‌ها شمار زیادی از غیر نظامیان نیز آواره شده‌اند.

مسئولان در ولایت هرات روز گذشته اعلام کردند طالبان همچنین قصد ورود به شهر هرات را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی و مردمی حملات شان شکست خورد و براساس گزارش در یک شبانه روز گذشته حدود 100 نفر از افراد طالبان کشته و زخمی شدند.

ولایت هرات در روزهای اخیر شاهد حملات گسترده طالبان بوده است. جنگجویان این گروه از چند روز به این سو در اطراف شهر هرات حملاتی را تدارک دیدند که با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала