خواست وزیر امور خارجه برای مستند سازی جنایات جنگی طالبان

© @https://www.mfa.gov.afاتمر در دیدار با دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان
اتمر در دیدار با  دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در دیدار با دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان خواهان تحقیق، مستندسازی و مجازات مرتکبان جنایات جنگی اخیر در کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشور خبر داده است که محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجۀ کشور با خانم دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در مورد تحولات جاری، گفتگوهای صلح، تشدید حملات طالبان بالای شهرها، تخطی‌های حقوق بشری طالبان و جنایات ضد بشری این گروه، صحبت کرد.

در این دیدار زیر امور خارجۀ کشور حملهٔ طالبان بالای نمایندگی دفتر سازمان ملل متحد در ولایت هرات را شدیداً تقبیح کرد. وی با ابراز نگرانی درمورد تشدید حملات طالبان بالای شهرها و مراکز پر نفوس، جنایات ضد بشری این گروه را برای مردم و دولت افغانستان غیر قابل تحمل دانست.

دیدار عبدالله عبدالله با نماینده ای ویژه ای سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
دیدار عبدالله عبدالله با نماینده ای ویژه ای سازمان ملل متحد

آقای اتمر از جامعهٔ جهانی درخواست کرد تا با استفاده از ساختارها و مکانیزم‌های بین‌المللی، مرتکبان این جنایت جنگی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه همچنان با اشاره بر نقش نهادهای بین‌المللی، به شمول محکمهٔ بین‌المللی جرایم و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بر تحقیق، مستندسازی و مجازات مرتکبان جنایات جنگی اخیر در کشور تأکید ورزید.

وی با اشاره به این که اولویت مردم و دولت افغانستان آتش‌بس فوری و رسیدن به یک توافق جامع صلح می‌باشد، از سازمان ملل متحد و جامعهٔ جهانی خواست تا به هدف توقف کشتار مردم افغانستان و دست‌یابی به یک راه حل سیاسی، بالای طالبان فشار اعظمی وارد سازند.

نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان ضمن تشکری از حمایت و رسیدگی به موقع نیروهای امنیتی افغان برای مهار حملات طالبان بالای دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در ولایت هرات، نگرانی شدید خویش را نیز راجع به تشدید حملات طالبان بر شهرها و کشتار مردم بی‌گناه ابراز داشت.

خانم لیونز همچنان سطح بلند تلفات ملکی و تهدید بالقوه به کارمندان نهادهای خیریه و مؤسسات بین‌المللی را عوامل جدی نارسایی کمک‌های بشری و پروژه‌های انکشافی عنوان کرده، بر توقف عاجل آن تأکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала