ترجمان سابق: همکاران افغان نیروهای آمریکایی را خطر مرگ تهدید می‌کند

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Американские военные в Афганистане
Американские военные в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
یک مترجم سابق می گوید طالبان به افغان‌های که به نیروهای آمریکایی کمک کرده اند رحم نخواهد کرد، اکنون آنها را خطر مرگ تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مترجم سابق افغان به نام اسماعیل خان در مصاحبه‌ای اظهار داشت: افغان هایی که با نیرو های یالات متحده آمریکا همکاری می‌کردند، اکنون با خروج آمریکا از افغانستان با خطر مرگ مواجه شده اند، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به آنها رحم نمی کنند و اگر این گروه در افغانستان به قدرت برسند، همه آنها را خواهند کشت.

خان گفت؛ با تبدیل نمودن خانه خود به محلی برای مذاکرات و جلسات نیروهای ویژه آمریکایی، او همه چیز را به خطر انداخت.

 وی اذعان داشت: «من از انجام این کار خوشحال بودم، اما در آن زمان نمی توانستم عواقب آن را برای خانواده ام حدس بزنم».

خان از سال 2006 تا 2012 به نیروهای ویژه ایالات متحده در افغانستان کمک کرد و اکنون در ایالت واشنگتن آمریکا زندگی می کند. به گفته وی، طالبان مطلقاً همه مترجمان را هدف قرار می دهند.

او گفت: "آنها رحم نمی کنند."

اولین گروه از مترجمان افغان به‌زودی وارد امریکا می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
اولین گروه از مترجمان افغان به‌زودی وارد امریکا می‌شوند

به گفته خان، در آنجا " افغانستان" چیزی در حال رخ دادن است که قلب کسانی را که زمانی از نیرو های آمریکایی که به کمک نیاز داشت، حمایت می‌کردند می شکند، اما اکنون خود این افراد تنها و بدون هرگونه حمایت باقی مانده اند .

خان گفت بسیاری از دوستان و خانواده های آنها که به ارتش آمریکا کمک کردند هنوز در انتظار کمک برای خروج از افغانستان هستند. او گفت که پسر نه ساله یکی از بستگانش توسط طالبان ربوده شد  آنها موفق شدند او را آزاد کنند، اما چهار ماه بعد پسر دیگری این مرد توسط جنگجویان طالب ربوده و سپس به قتل رسید.

او متقاعد شده است که طالبان قصد آشتی و هیچگونه تمایلی برای رسیدن به حل و فصل صلح  آمیز اوضاع را ندارند.

 مترجم سابق: «انها  صلح نمی‌کنند. اگر می خواستند، این اتفاق مدتها پیش رخ داده بود، ما سالهاست در مورد مذاکرات و تماس ها می شنویم، مگر آنها (طالبان) با گذشت هرروز ظالم تر می شوند».

 خان معتقد است که اگر طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرند، کشور به پناهگاه تروریسم از جمله دولت اسلامی*داعش (سازمان تروریستی  ممنوع در روسیه) تبدیل می شود.

وی گفت: «آنها به آنجا می آیند و عملیات خود را از افغانستان انجام می دهند و هرکسی را که مانع آنها شوند، می‌کشند، همسایگان به افغانستان کمک نخواهند کرد،زیرا آنها خواهان ثبات در افغانستان نیستند».

به گفته مترجم سابق، ایالات متحده در لحظه  بسیار نامناسب افغانستان را ترک می‌کند و احتمال دارد پس از خروج کامل آمریکا گروه های تروریستی جدید ظهور کنند همانطور که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، داعش در آنجا ظاهر شد.

خان  در اخیر گفت: «اگر آنها می خواستند بروند، باید این کار را در سال 2006 و یا  2010 انجام می‌دادند، اکنون زمان آن نیست، عملیات طالبان در حال افزایش است، آنها زمانی که می‌بینند آمریکا در حال خروج است، ظالم تر می شوند و حمله به غیر نظامیان را شدت می‌بخشند».

 گفتنی است وزارت امور خارجه ایالات متحده اخیرا اعلام کرد، آنعده افغان های که قصد دارند به مثابه پناهنده به آمریکا بیایند، باید خودشان به تنهایی از افغانستان خارج شوند.

سخنگوی ارشد وزارت خارجه آمریکا دراین خصوص گفته است: "متأسفانه، ما انتظار نداریم که آنها [متقاضیان] را از افغانستان منتقل کنیم، اما به جستجوی گزینه های برای محافظت از کسانی که با ما کار می کردند ادامه می دهیم. ما وضعیت را در محل بررسی خواهیم کرد."

گستره برنامه اولیه دولت جو بایدن برای پذیرش پناهجو از میان مترجمان افغان با انتقاد برخی اعضای کنگره و سازمان‌های حامی حقوق بشر روبرو شده.

با وجود این وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید با ابتکار عمل تازه "هزاران افغان و خانواده آنها فرصت این را خواهند داشت که در آمریکا ساکن شوند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала