یوناما: در سه روز جنگ لشکرگاه و کندهار 15 غیرنظامی کشته و 127 نفر زخمی شده‌اند

UNAMA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
(یوناما) اعلام کرده است که با کشیده‌شدن نبردها به شهرهای افغانستان، غیرنظامیان بیشترین خسارات را متحمل شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یوناما امروز (سه‌شنبه، 12 اسد) در رشته‌تویتی گفته است که تنها در سه روز گذشته دست‌کم 10 غیرنظامی در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند کشته و 84 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی یوناما، در شهر کندهار نیز در جریان سه روز گذشته، دست‌کم پنج غیرنظامی کشته و 42 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

کشته شدن و زخمی شدن ۳۱ جنگجوی طالبان به شمول ۲ فرمانده این گروه در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
حمله تهاجمی طالبان به زندان لشکرگاه با کشته شدن 38 طالب عقب زده شد

نمایندگی سازمان ملل تأکید کرده است که ممکن است آمار تلفات غیرنظامیان در شهرهای لشکرگاه و هلمند بیشتر از این باشد. به‌گفته‌ی سازمان ملل، هزاران نفر در شهرهای یادشده آواره شده‌اند و مردم در ساحات پرجمعیت در ترس زندگی می‌کنند.

یوناما افزوده است که حملات تهاجمی زمینی طالبان و حملات هوایی نیروهای ارتش افغانستان بیشترین خسارات را برای غیرنظامیان به دنبال داشته است: «آتش‌باری‌های بی‌رویه، ویرانی، تصرف تسهیلات صحی و هدف قراردادن خانه‌های ملکی عمیقا نگران‌کننده است.»

سازمان ملل از طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است تا کار بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند، وگرنه تأثیرات آن فاجعه‌بار خواهد بود.

شهرهای لشکرگاه و قندهار نزدیک به یک هفته است که گواه درگیری میان نظامیان دولت و جنگ‌جویان گروه طالبان هستند. طالبان حملات تهاجمی‌شان را به‌منظور تصرف این دو شهر آغاز کرده‌اند، اما تا کنون با مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه شده‌اند.

روز گذشته سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرد که شدت جنگ در شهر لشکرگاه شمار زیادی غیرنظامیان را زخمی کرده و روند رسیدگی به این زخمیان را نیز با چالش روبه‌رو کرده است.

داکتران بدون مرز همچنین گفته بود که کارمندانش که از ساکنان این شهر اند، از ترس زیاد نمی‌توانند از خانه‌های‌شان بیرون شوند و با این وضعیت، زندگی در شهر لشکرگاه به بُن‌بست رسیده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала