بلینکن: طالبان اگر به زور به قدرت برسند، از سوی جهانیان پذیرفته نخواهند شد

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletبلینکن: خواسته‌های طالبان در صورت تلاش برای تصرف افغانستان پذیرفتنی نیست
بلینکن: خواسته‌های طالبان در صورت تلاش برای تصرف افغانستان پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
بلینکن: طالبان در صورت تلاش برای تصرف قدرت به زور حمایت جهانی را دریافت نخواهند کرد

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که اگر طالبان برای تصرف افغانستان از طریق زور تلاش کند، خواسته‌های این گروه برای به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی و برداشتن تحریم‌ها پذیرفته نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت: «ما گزارش‌هایی از ارتکاب جرایم طالبان در مکان‌های مختلفی که آن‌ها در حال حمله هستند، مشاهده کرده‌ایم؛ این گزارش‌ها عمیقاً نگران کننده و کاملاً غیرقابل پذیرش است».

بلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
بلینکن: القاعده در افغانستان دیگر تهدید جدی برای امریکا نیست

وی خاطرنشان کرد: «طالبان بارها گفته است که این گروه خواستار به رسمیت شناخته شدن در سطح بین‌الملل و حمایت بین‌المللی است و می‌خواهد سران این کشور آزادانه قادر به سفر به سراسر جهان باشند و تحریم‌ها علیه آنها برداشته شود».

بلینکن تصریح کرد: اگر طالبان در پی تصرف افغانستان از طریق زور باشد و مرتکب جنایاتی شود که گزارش شده است، هیچ یک از این خواسته‌هایش عملی نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این که اگر طالبان بر آینده افغانستان حاکم شوند نیز تاکید کرد: «همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، افغانستانی که به حقوق ابتدایی مردمش احترام نگذارد، دولتی فراگیر نداشته باشد که از مردم این کشور نمایندگی کند و به دستاوردهای عمده 20 سال گذشته پایبند نباشد، برای آمریکا و جامعه جهانی دولتی مطرود خواهد بود».

وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل نیز کنفرانس مشترک خبری با همتای هندی خود خطاب به طالبان گفته بود که تنها راه‌حل بحران افغانستان از طریق مذاکره است.

وی تاکید کرده بود که در صورت تسلط طالبان از طریق نظامی، افغانستان به شدت در سطح بین‌المللی منزوی شده و به یک کشور «طرد شده» تبدیل می‌شود.

بلینکن تاکید کرده بود که پذیرفته شدن طالبان در عرصه بین‌المللی در گرو تغییر این گروه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала